Projectbouwmarkt Hornbach lanceert campagne, Dumpen of Aanpakken, om mensen te inspireren oude spullen een tweede leven te geven. De bouwmarkt roept mensen via de social media kanalen op om ideeën aan te dragen wat er van ‘troep’ gemaakt moet worden. Hornbach legt uit dat de meest creatieve ideeën worden uitgevoerd door de klusteams Stalen Gasten, 20tree en Weekend Builders. De social first campagne is ontwikkeld door Blauw Gras.
‘Toffe dingen van maken’
‘Troep bestaat niet’, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Bouwmarkt Nederland. ‘Kasten, stoelen en tafels worden bij bosjes op straat gezet. En dat is zonde! Vaak kun je er hele toffe dingen van maken. We willen mensen inspireren oude spullen een tweede leven te geven en minder weg te gooien. Want als we met elkaar van deze aarde willen blijven genieten, moeten we er zuinig mee omgaan. Met de Dumpen of Aanpakken-campagne laten we zien hoe je het écht aanpakt.’
Van badkuip tot brancard
De klussers van Stalen Gasten, 20tree en Weekend Builders voeren de beste klusideeën uit met spullen die mensen thuis op zolder of in de garage hebben staan, zegt Post. ‘Denk aan een oude skelter, surfboard, spiegel, badkuip of brancard. Je kunt het zo gek niet bedenken. Deze gasten bruisen van creativiteit.’
Deel jouw idee
De campagne is gestart met de introductievideo’s van de drie klusteams. Blauw Gras vertelt dat de projecten van social klussers tot en met het eindresultaat te volgen zijn: ‘Na afloop worden de ‘bouw-to’s’ gedeeld zodat iedereen thuis zelf aan de slag kan gaan.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!