Om Ajax te feliciteren met het Eredivisie-kampioenschap lanceert hoofdsponsor Ziggo een felicitatie-campagne. De creatie, ontwikkeld in samenwerking met MediaMonks, laat in een oogopslag zien dat het de 35ste landstitel is voor de club uit de hoofdstad. Met de overwinning van AFC Ajax op FC Emmen het afgelopen weekend is 'De Schaal' officieel binnen voor de Amsterdammers.
Seizoen van de thuiskijkers
Thomas Metz, sponsor manager bij VodafoneZiggo noemt dit seizoen het ‘Seizoen van de thuiskijkers: ‘We hebben tijdens speelronde 30 de ESPN Eredivisie-kanalen opengezet. Op die manier konden zoveel mogelijk fans de kraker Ajax-AZ en alle andere wedstrijden zien. Met het behalen van het kampioenschap zochten we nu ook nog naar een passende felicitatie voor Ajax, die het thema ‘thuiskijkers’ extra benadrukt en daarnaast lekker opvalt.’
'Duurzaam'
Jordi van de Bovenkamp, creative director bij MediaMonks zegt dat ‘inspelen’ op alles dat beweegt op sociaal vlak een van de kerneigenschappen van het team van MediaMonks Amsterdam is. ‘Dus toen Ziggo ons vroeg om na te denken over deze campagne voor Ajax kwamen we al vrij snel met de visual van een 1, opgemaakt uit het turven van 35 titels. Een concept dat we tot het 250e landskampioenschap kunnen inzetten; over duurzaam gesproken’
Van de Bovenkamp bedacht met MediaMonks onlangs ook al de inhaak-campagne ‘Functie Elders' voor YoungCapital.
De campagne wordt uitgerold op social media, in print en op digitale buitenreclame in Amsterdam.
Lees ook: MightyHive (MediaMonks) start in Nederland. ‘Tijd voor een onafhankelijke mediaconsultancy’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!