Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota presenteert luchtzuiverende auto

Introductie opgeluisterd met ‘emotionele’ reclamecampagne.
Toyota presenteert luchtzuiverende auto
Toyota presenteert luchtzuiverende auto
© DDB Unlimited, HazazaH
Toyota presenteert luchtzuiverende auto
Toyota presenteert luchtzuiverende auto
© DDB Unlimited, HazazaH

Toyota presenteert de waterstof elektrische Mirai die de lucht zuivert. Het automerk zegt dat de auto voortgekomen is uit het geloof van de automaker dat vrijheden alleen blijvend kunnen worden vergroot als er met durf geïnvesteerd wordt in innovaties die de leefomgeving minder belasten.

related partner content for mobile comes here

De introductie van de Mirai wordt opgeluisterd met een naar eigen zeggen emotionele film over het geloof van Toyota en het belang van schone lucht in het leven. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.

De Mirai-reclame

Toyota presenteert luchtzuiverende auto

Functioneel vs emotioneel

Aad Kuijper, cco bij DDB Unlimited, zegt dat het bureau bewust koos voor een emotionele autoreclame, waar autoreclames normaliter functioneel zijn. 'Autocommercials zijn vaak gefocust op het product terwijl het wij op een menselijke manier wilden laten zien dat innovatie de enige weg vooruit is.'

Nieuwe stap

Luuk Maes, campagnemanager bij Louwman & Parqui noemt de campagne een mooie nieuwe stap voor het merk Toyota in Nederland. ‘De film gaat in op onze grotere ambitie: mobiliteit voor iedereen én een bijdrage leveren aan een mooiere wereld. De Mirai is het concrete bewijs hoe Toyota dit waarmaakt, want deze auto stoot alleen water uit en zuivert tegelijkertijd de lucht dankzij een air purification system. Een mens haalt gemiddeld 6 miljoen keer per jaar adem, één Mirai zorgt 6 miljoen keer voor die schonere lucht.’

Het begeleidende lied in de commercial, Not an addict, is van de Belgische band K's Choice.

Lees ook: Toyota presenteert nieuwe merkidentiteit in Europa

Credits:

Opdrachtgever: Louwman & Parqui B.V.

Bureau: Strategie/Creatie/Account: DDB Unlimited

Productie: HazazaH

Media: Wavemaker

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in