Overslaan en naar de inhoud gaan

Bas Erlings, het brein van de VVD-campagnes: 'De afweging van de kiezer is volkomen irrationeel'

Bas Erlings was de VVD-campagnestrateeg bij 8 verkiezingen. Hij ontwikkelde er een gedragswetenschappelijke methodiek. Een gesprek.
Bas Erlings
Bas Erlings
Bas Erlings
Bas Erlings

Bas Erlings wordt door veel insiders het brein van de succesvolle verkiezingscampagnes van Mark Rutte de laatste acht jaar genoemd. Nooit ging hij in op verzoeken van media in, maar nu de verkiezingen voorbij zijn en hij afscheid heeft genomen van de VVD, wil hij ingaan op de methodiek die hij en het campagneteam rond Rutte zo succesvol inzetten. ‘Maar ik ga je niet alles vertellen hoor, ik wil andere partijen niet wijzer maken dan ze zijn.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Patrick de Leede

Slimme quote als je net de verkiezingen hebt gewonnen.

Paul Nieuwland

Goed verhaal hoor Bas. En dat het in de verkiezingen over de inhoud moet gaan wordt natuurlijk helemaal onderuit gehaald. Maar dat wist Daniel Kahneman allang toen bij 'Ons feilbare denken' publiceerde.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in