Bas Erlings, het brein van de VVD-campagnes: 'De afweging van de kiezer is volkomen irrationeel'
Bas Erlings was de VVD-campagnestrateeg bij 8 verkiezingen. Hij ontwikkelde er een gedragswetenschappelijke methodiek. Een gesprek.
![Bas Erlings](https://static.adformatie.nl/cropped/1d37eb6e-6b9c-5c74-be46-df77b7ebd838/article/c3/08/c308422f-8865-4356-9c3c-8c433aabe969/opening_image/opening_image_pro_hero/bas%20erlings%20groter.jpg)
Bas Erlings
![Bas Erlings](https://static.adformatie.nl/cropped/1d37eb6e-6b9c-5c74-be46-df77b7ebd838/article/c3/08/c308422f-8865-4356-9c3c-8c433aabe969/opening_image/opening_image_pro_hero/bas%20erlings%20groter.jpg)
Bas Erlings
Bas Erlings wordt door veel insiders het brein van de succesvolle verkiezingscampagnes van Mark Rutte de laatste acht jaar genoemd. Nooit ging hij in op verzoeken van media in, maar nu de verkiezingen voorbij zijn en hij afscheid heeft genomen van de VVD, wil hij ingaan op de methodiek die hij en het campagneteam rond Rutte zo succesvol inzetten. ‘Maar ik ga je niet alles vertellen hoor, ik wil andere partijen niet wijzer maken dan ze zijn.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidSlimme quote als je net de verkiezingen hebt gewonnen.
Goed verhaal hoor Bas. En dat het in de verkiezingen over de inhoud moet gaan wordt natuurlijk helemaal onderuit gehaald. Maar dat wist Daniel Kahneman allang toen bij 'Ons feilbare denken' publiceerde.