Overslaan en naar de inhoud gaan

Storyboard komt met nieuwe positionering. 'Meer strategische aanpak influencermarketing'

Bureau gaat zich richten op 'daadwerkelijke invloed' en zet onder meer consumentenpanels op.
Storyboard
Storyboard

Influencermarketing bureau Storyboard introduceert een nieuwe merkpositionering met de missie het vakgebied naar een hoger plan te tillen. Het moet strategischer en talenten worden vanaf nu vooraf gevalideerd door consumentenonderzoek. 'Invloed gaat niet meer alleen om alleen bereik of engagement.' Dat zegt ceo Martijn de Kemp.

Storyboard heeft samen met de nieuwe merkpositionering twee nieuwe businessunits opgezet.

related partner content for mobile comes here

De Kemp, ook voorzitter van de DDMA commissie influencermarketing. 'Er is de laatste jaren een stereotypering rondom de term influencer ontstaan, waarin wij ons niet altijd herkennen. Likes, followers en duckface selfies maken je nog niet tot een autoriteit. Het creëren van daadwerkelijke invloed, waar de term eigenlijk voor staat, is waar wij ons op richten.'

Consumentenonderzoek

Storyboard voorspelt dat influencermarketing op korte termijn radicaal gaat veranderen. 'Het human billboarding-model op social media is eindig. Adverteerders verwachten een meer strategische aanpak als het gaat om influencer samenwerkingen en een hoger rendement. We gaan met consumentenonderzoek bekijken wat de culturele impact van autoriteiten is binnen specifieke interessegebieden. Ook valideren we in welke mate er sprake is van invloed op business KPI’s als koopintentie. Zo bouwen we een geheel nieuwe dataset die we op termijn ook openstellen voor marketeers.'

Voor adverteerders richt Storyboard een Talent Consultancytak op, om merken te ondersteunen bij het creëren van meer effectieve, lange termijn talent-strategieën. Daarnaast is er een Talent Incubator-programma waarmee talent wordt begeleid op het gebied van nieuwe businessmodellen en ondernemerschap.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in