Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugkijktip: scoor jij deze sportzomer?

In vijftig minuten op de hoogte van alle ins en outs van adverteren rondom de sportzomer. Kijk hier het online sportevent van Ster terug!
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Nederlands Elftal
© ANP
Nederlands Elftal
© ANP

Terugkijken kan via deze link.

Het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen: samen vormen zij de ultieme sportzomer. Ze staan dan ook met koeienletters in de agenda bij menig merk en bij Ster. Niet alleen omdat we gek zijn op sport en ernaar uitkijken de Nederlandse sporters weer aan te moedigen, maar vooral ook omdat dit evenementen zijn waar je echt impact kan maken met je campagne.

We richten ons op gemiddeld Nederland en daar bereik je met voetbal echt iedereen. Mannen, vrouwen, jong, oud en dat is het mooie.

Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn

De wedstrijden en andere thematische programma’s bij de NPO kunnen per slot van rekening altijd op miljoenen kijkers en luisteraars rekenen. En dát is interessant voor jouw merk. Als je deze zomer met je spot te zien of te horen bent, heb je namelijk een immens bereik voor je campagne. Hoe laat je jouw merk hier optimaal van meegenieten?

Unieke inzichten

Vanuit de Johan Cruijff ArenA gaf NOS-presentator Sjoerd van Ramshorst met diverse gasten antwoord op juist díe vraag. Onder meer Els Dijkhuizen, marketingdirecteur van Heineken Nederland, en Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn, schoven aan. Hun merken zijn onlosmakelijk verbonden met Oranje en sport. Wat betekent inzetten rondom sport voor hen? Hoe bereiden ze zich voor op de zomer? En wat adviseren deze merken met jarenlange ervaring in sportmarketing aan andere merken?

De sportzomer gaat iets zijn wat leeft binnen heel Nederland. Dus daar kun je ook als kleiner merk met een iets kleiner budget jouw spin op geven.

Els Dijkhuizen, marketingdirecteur Heineken Nederland

Naast inzichten van ervaren merken kon de unieke blik van een sporter niet ontbreken: tophockeyster Lidewij Welten vertelde over haar belevenis van de sportzomer. Met 217 interlands en 3 Olympische Spelen is zij met recht een ervaringsdeskundige te noemen. Deze zomer reist ze met de Oranjedames af naar Tokio. Hoe ziet haar voorbereiding eruit? En wat vindt zij nou het echte oranjegevoel?

Praktische tips

Behalve inzichten werden er ook volop tips gedeeld. Zo gaf Ster-directeur Frank Volmer zijn visie op de aankomende maanden vanuit de spelersbus van het Nederlands elftal en gaf Sabrina Pieters, salesmanager bij Ster, vanuit de kleedkamer aan de hand van praktische adviezen een analyse over de kracht en impact van inhakende campagnes.

Het is zo mooi. Elke keer denk je bij jezelf: ‘Gaat het gebeuren die euforie rondom de sportzomer?’ En let maar op: die euforie gaat er komen.

Frank Volmer, algemeen directeur Ster

Pim van Midde, tevens salesmanager bij Ster, lichtte tot slot het grote bereik van de sportzomer toe. Wie bereikt sport precies? Welke misvattingen bestaan er over het bereik? En wat voor bereik, kijkdichtheden en prijzen kunnen we de aankomende sportmaanden verwachten?

Terugkijken

Ben je benieuwd naar de antwoorden op bovenstaande vragen, de unieke inzichten en praktische tips? Kijk dan het online sportevent Scoren met Ster via deze link terug.

Enthousiast geworden en direct actie ondernemen? Ook dat kan: neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in