Ster blikt vooruit: scoor jij met Oranje deze zomer?
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?


Mei en juni staan in het teken van kansen en mogelijkheden. Niet alleen vanwege de vaccins en de zomertijd, maar ook voor Nederland op het Europese toneel. Stiekem kijken wij er al naar uit om Jeangu Macrooy te zien stralen op het Songfestival en Oranje in het zonnetje aan te moedigen tijdens het EK. Welke kansen en mogelijkheden zijn er voor jouw merk?
Birth of a new age
Birth of a new age: zo voelen de aankomende maanden misschien, maar het is ook de titel van het nummer dat Jeangu Macrooy op het Eurovisie Songfestival in Rotterdam zal verkondigen. Op dinsdag 18 mei gaat het spektakel van start en op zaterdag 22 mei kunnen we lekker voor de buis kruipen tijdens de finale, waarvoor Nederland door de winst van Duncan Laurence automatisch is geplaatst.
De presentatie is opnieuw in handen van Edsilia Rombley, Chantal Janzen, Jan Smit en Nikkie de Jager die het Songfestival in aangepaste vorm zullen presenteren. Voor welk coronaproof scenario de organisatie precies gaat, wordt later bekendgemaakt maar één ding is zeker: het jaarlijkse festival staat garant voor douze points als het gaat om kijkers en trekt standaard een miljoenenpubliek. Zo zagen maar liefst 4,4 miljoen kijkers Duncan Laurence in 2019 met de winst naar huis gaan.
Naast de reguliere uitzendingen zullen verschillende programma’s, waaronder Op1 en De Vooravond, in het teken staan van de populaire zangcompetitie. Ook komt er een speciale Beste Zangers Songfestivaleditie. Maar dat is nog niet alles: de Eurovisiesfeer is namelijk niet enkel aanwezig op tv. Zo zal NPO Radio 2 in de Songfestival-week live uitzenden vanuit Ahoy. De grootste radiozender van Nederland sluit de feestelijke week af met de Internationale Songfestival Top 50, waarvoor van 10 tot 14 mei kan worden gestemd.
Profiteren van dit grote publiek? Bekijk dan ons speciale Songfestivalpakket.
Scoren tijdens een veelbelovende sportzomer
Jeangu Macrooy is de komende maanden niet de enige Nederlandse kanshebber op het Europese toneel. Ook het Nederlands elftal maakt zich op voor een Europese titel. Op 11 juni vindt de langverwachte aftrap van het EK voetbal plaats. Eindelijk zijn we er weer bij!
Het hele kampioenschap is bij de publieke omroep te volgen. Op NPO 1, 2 en 3 zijn alle wedstrijden in de middag en avond te zien en daarnaast zijn de wedstrijden van Oranje ook nog eens te live volgen op NPO Radio 1 in het programma Langs de Lijn. Natuurlijk is er ook ruimte voor de nabespreking: Henry Schut en Sjoerd van Ramshorst presenteren elke avond na de laatste wedstrijd afwisselend Studio Europa op NPO 1.
Het Eurovisie Songfestival staat garant voor douze points als het gaat om kijkers en trekt standaard een miljoenenpubliek.
Volop kansen voor Oranje én voor jou
De kansen voor Oranje bieden kansen voor merken: inzetten rondom sport kan namelijk positieve effecten hebben op je commercial. Zo kunnen positieve eigenschappen, zoals sportiviteit, afstralen op jouw merk en kan je meeliften op de hoge waardering van sportevenementen. Die hoge waardering is weer van positieve invloed op je reclame-acceptatie en koopintentie.
Daar komt nog eens bij dat de populaire reclameleeuw, Loeki, in de blokken rondom de sportzomer te zien zal zijn. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het gigantische bereik van de wedstrijden! Benieuwd hoe jouw merk kan inspelen op deze kansen? Lees dan onze whitepaper Reclamecreatie: kracht van aanpassen of bekijk onze speciale sportpakketten.
Fiets 'm erin!
Niet alleen de voetballers trappen af in juni. Op 26 juni start ook de Tour de France in Brest, Bretagne. Een week eerder dan normaal, zodat de wielrenners mee kunnen doen aan de Olympische Spelen. De Ronde van Frankrijk is steevast de belangrijkste en meest prestigieuze wielerwedstrijd van het jaar en naar verwachting maakt een veelbelovend rijtje (Nederlandse) renners in Frankrijk haar opwachting.
NPO Radio 1 doet als enige Nederlandse radiozender live verslag van de complete Tour en was daarmee vorig jaar goed voor ruim 2,2 miljoen luisteraars (10+). Aanwezig zijn rondom deze publiekstrekker? Op deze pagina vind je alle mogelijkheden en tarieven.
Ook niet-sportliefhebbers kunnen in mei en juni hun hart ophalen bij de NPO.
College Tour, de Van Rossems en Jandino
Geen sportfan? Niet getreurd: ook niet-sportliefhebbers kunnen in mei en juni hun hart ophalen bij de NPO. Zo keert College Tour vanaf 11 mei terug met Twan Huys. Het populaire interviewprogramma is vanouds te zien op NPO 2, waar het tegen de miljoen kijkers wist te trekken.
Ook komen de Van Rossems terug in Hier zijn de Van Rossems en maakt Dionne Stax een programma over koningin Maxima’s vijftigste verjaardag. Vanaf maandag 10 mei is Dionne Dichtbij – Maxima 50 jaar te zien op NPO 1.
Maar er is meer: we kunnen ook uitkijken naar Socials, Seks en Centen met Ferry Doedens, Levenslang met dwang? met Jan Kooijman en naar Dino’s Bezorgservice, waarin Jandino Asporaat vanaf 22 april elke week op bezoek gaat in een dorp in Nederland met de vraag ‘valt hier nog wat te lachen?’. En dit alles is nog maar een kleine greep uit de programmering van de publieke omroep in mei en juni!
Scoor jij deze zomer?
Met zoveel mooie titels, publiekstrekkers en serieuze kansen op prijzen kan je bijna niet anders dan reikhalzend uitkijken naar de aankomende maanden. Ben jij erbij en profiteer je van de grote kansen die mei en juni bieden? Of wil je weten wat Ster deze zomer voor jouw merk kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid