Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog: Asjemiauw. Frummel is genomineerd voor een Gouden Loeki

Frummel is genomineerd voor een Ster Gouden Loeki
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Commercial Frummel
Commercial Frummel

Het begint zo langzamerhand een december-traditie te worden: de Staatsloterij campagne voor de Oudejaarstrekking. Na een Ster Gouden Loeki voor zowel hondje Frekkel (2018) als egeltje Freddie (2019) lag de lat hoog. Waar zou Staatsloterij dit jaar mee komen?!

Frummel

Frummel is waarschijnlijk als enige in het nestje overgebleven vanwege het eeuwenoude bijgeloof dat zwarte katten ongeluk zouden brengen. In de commercial laat het nieuwe baasje zich daar echter niet door afschrikken. En niets blijkt minder waar: elke keer als Frummel miauwt, zorgt het poezebeest voor geluk. Zo miauwt het katje ook wanneer zijn nieuwe baas het mogelijk winnende Oudejaarslot binnen handbereik heeft. Het baasje is echter onbaatzuchtig en gunt het lot, en daarmee wellicht de hoofdprijs, aan een jong stel achter hem in de rij.

Krachtige boodschap

De kracht van deze commercial zit in de disruptie van het idee, door hét symbool van ongeluk, een zwart katje, de hoofdrol te geven in een loterijreclame. Frummel laat zien dat door te geloven in geluk, er de mooiste dingen kunnen gebeuren.

En precies die boodschap is waar het overgrote deel van Nederland behoefte aan had. In tijden waar termen als 1,5-meter-maatschappij, quarantaine, lockdown en de avondklok ons helaas niet vreemd zijn, moeten we blijven geloven in geluk. Toch?!

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Drie Frummels?

Frummel is een natuurtalent en acteert de sterren van de hemel. Maar was ‘ie wel alleen? Acteren is een zware baan en er was veel geduld voor nodig om Frummel op het juiste moment een geluksmiauw uit te laten brengen. En daarnaast, kittens zijn heel erg speels en beweeglijk … iets wat niet in het script stond. Daarom filmden we met drie zwarte kittens uit hetzelfde nest en wisselden de Frummel-broers elkaar af. Zo kregen de kittens voldoende rust, aandacht en liefde. Filmen met kittens is eigenlijk een onmogelijke missie, maar we kunnen met trots zeggen dat het is gelukt! Leuk weetje,  één van onze TBWA pirates heeft de broertjes geadopteerd.

Stem op Frummel

Ben jij ook fan van Frummel? Help hem dan aan een Gouden Loeki! Dat zouden Frummel en de gehele crew miaawtastisch vinden. Stemmen op Frummel kan tot dinsdag 23 februari 12.00 uur via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860.

Afzender: TBWA

Heb jij al gestemd?

Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in