Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog: McDonald's opa en oma genomineerd voor een Ster Gouden Loeki

De zomerse film van McDonald’s en TBWA\Neboko ism Pink Rabbit is een van de finalisten voor de felbegeerde Ster Gouden Loeki 2020
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Commercial McDonald
Commercial McDonald

Na maanden van lockdown ging in de zomer van 2020 Nederland weer ‘open’. Als het familierestaurant van Nederland wilde McDonald’s dat moment vieren. Grootouders hadden het contact met kleinkinderen lange tijd moeten missen. Dat inspireerde tot het script Opa en Oma, waarbij grootouders hun kleinkinderen spontaan verrassen met een bezoekje… en Happy Meals van McDonald’s.

Wij wilden in deze bijzondere tijd doen wat wij als McDonald’s het liefst doen: mensen happy maken en hen helpen anderen blij te maken. De film is uit het hart van ons merk en daarmee wisten we precies de juiste snaar te raken

Annemarie Swijtink, director marketing van McDonald’s Nederland

Productie vol uitdagingen

Het script vroeg om een stel dat ruim op leeftijd was, de vraag was 80 plus. Precies de allerkwetsbaarste groep tijdens de pandemie. Ook moesten de opa en oma samen in een auto zitten. Iets dat met de 1,5 meterregel ook een uitdaging was. En mondkapjes of plastic schermen zou natuurlijk de magie verstoren.

Opa Chiem en oma Marina

De oplossing leek simpel: een echt stel casten.  Maar hoe vind je een stel van tachtig dat allebei kan acteren? De zoektocht leidde naar Chiem en Marina, een tweetal met de warme, innemende uitstraling en verliefde blik die nodig waren om deze film naar een hoger plan te tillen. De familie die ze in de film bezoeken is ook een echt gezin waardoor beide families toch op een veilige manier samen konden zitten.

‘Don’t you…’

De film had geen dialoog, dus was er vrij spel om de film te verrijken met een emotionele soundtrack. Om zo de vertelling nog meer lading te geven. Dat werd uiteindelijk een remake van de klassieker Don’t you forget about me van de Simple Minds, ingezongen door de Nederlandse zangeres Wieteke Wijte. Vanaf het moment dat de commercial live ging werd het tienduizenden keren geShazamd en is daarna in een volledige versie uitgebracht op Spotify.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Good Times

Wat de commercial in de zomerperiode bijzonder maakte, was de positieve toon waarop McDonald’s omging met het thema corona. McDonald’s staat voor good times, iets waar juist zo’n behoefte aan is in een tijd dat dat minder vanzelfsprekend is. Niets mooier dan met elkaar en van elkaar genieten, met eten waar je blij van wordt.

Stem je op ons?

Met deze film behoren we tot een van de finalisten van de Gouden Loeki 2020! Help jij ons deze fantastische prijs te winnen en kunnen Opa en Oma rekenen op jouw stem? Stemmen doe je hier: www.stergoudenloeki.nl 

Heb jij al gestemd?

Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in