De commercial, die BrandDeli samen met Initiative en Het Nederlands Asperge Centrum heeft ontwikkeld, is gericht op een nieuwe doelgroep: een video onder begeleiding van herkenbare muziek met de jaren 90 als inspiratie moet de groente hip maken onder een jongere doelgroep boven de rivieren.
Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ onder de aandacht te brengen op tv. Want asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)! Om ervoor te zorgen dat de (aspirant)gebruiker de asperge bovenaan de boodschappenlijst zet, hebben BrandDeli & Initiative een concept bedacht met als boodschap: ‘Ze zijn er weer, voor iedereen’, waarbij het imago van de asperge als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong, nieuw leven wordt ingeblazen. Asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)!
De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Deze commercial is een ode, een manifest waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep gaat verleiden.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!