Grote merken passen logo’s en communicatie-uitingen aan om belang van socialdistancing en thuisblijven te benadrukken tijdens deze coronacrisis. Daar waar overheden soms moeite hebben om gehoord te worden, krijgen ze creatieve hulp van de grote merken.
Normaal gesproken zijn logo’s heilig in merkenland en wanneer daaraan getornd wordt dan is dat bijna zoiets als blasfemie. Toch gaan de grootste merken in deze tijden overstag voor het groter belang.
Coca-Cola
Coca-Cola heeft een enorm billboard geplaatst op Times Square met een social distancing boodschap. Er is extra ruimte gemaakt tussen de letters terwijl deze normaal gesproken verbonden zijn met elkaar.
Chiquita
Chiquita’s boodschap is met de aanpassing van het logo direct duidelijk. Miss Chiquita, de dame die normaal het logo siert is er nu niet. Ze is thuis aan het social distancing.
McDonald’s
#StaySafe. McDonalds heeft de beroemde gouden bogen van elkaar verwijderd om de aandacht te vragen voor social-distancing.
Nike
‘Just do it’ maar nu anders. Met een nieuwe campagne vraagt het sportmerk aandacht voor het belang van socialdistancing. ‘If you ever dreamed of playing for millions around the world, now is your chance," the ad reads. "Play inside, play for the world.’
Kentucky Fried Chicken
Fastfood keten KFC speelt met de letters van logo en de boodschap is duidelijk. Om samen sterk te staan moeten we meer afstand nemen.
AXE
In navolging van- en bijna identiek aan de uiting van KFC kwam AXE men met eenzelfde uiting: Axe men 'to give themselves and others a little space’.
BurgerKing
De bekende hamburgerketen paste de pay off aan in zijn communicatie om te benadrukken dat mensen thuis moeten blijven nu.
Guinness
Ondanks dat de communicatie-uiting niet van Guinness zelf kwam ging deze direct viral vanwege de creatieve eenvoud en duidelijkheid van de poster. Blijf thuis. Deze advertentie werd ontwikkeld door freelance copywriter Luke O’Reilly.
Randstad
Het Nederlandse Randstad heeft om de boodschap 'houd afstand' te benadrukken het logo aangepast.
IKEA
De Zweeds retailer geeft middels zijn bekende gebruiksaanwijzing aan hoe thuis te blijven in social-campagne: Stay Home.
Uiteraard is het gehele stappenplan uitgelegd middels de tekeningen zoals in het boekje. Tevens is er aan de benodigde toiletrollen gedacht. De advertentie is ontwikkeld door McCann Israel.
Jeep
'The best view for these days' , Jeep kwam met een advertentie in Peru dat wanneer je offroad wilt, je dit thuis moet doen. De befaamde Jeep, blijft binnen. De uiting is gerealiseerd door bureau Mood. The best view for these days.
Audi
Audi en Volkswagen, beide onderdeel van dezelfde overkoepelende organisatie hebben op hun social media de logo's aangepast om aandacht te vragen voor social distancing. Audi scheidde de beroemde ringen van elkaar en voegt met een videoboodschap toe: 'Blijf thuis en houd afstand.'
Volkswagen
Eenzelfde soort boodschap komt vanuit het Duitse Volkswagen, waar de V en de W gescheiden zijn.
Dit artikel wordt gedurende deze weken bijgehouden met interssante uitingsvormen van bekende merken.
Lees meer over de gevolgen van het coronavrius in het coronadossier van Adformatie.
Mercedes Benz
Mercedes Benz wil in deze tijd duidelijk maken dat ze de mensen graag veilig willen houden. Nu zijn ze duidelijk in hun communicatie en besef dat zij de mensen nu niet veilig kunnen houden met de systemen die zij bieden. Ze geven aan dat er meer nodig is voor #flattenthecurve. Ze zetten de productie daarom in het grootste deel van hun Europese faciliteiten. 'To stay safe, please try to stay at home.'
Netflix #staythefuckhome
De #staythefuckhome-campagne van Netflix ging snel viral. De campagne bestond uit allemaal billboards met afbeeldingen gerelateerd aan bekende Netflix series als Stranger Things, The Kingdom en Narcos met daarbij een spoiler die het einde of een belangrijke gebeurtenis in de serie verklapt. De gedachter erachter was dat je mensen binnen kunt houden als buiten de hoogtepunten van populaire series uitgebeeld werden.
De 'Spoiler billboard'-campagne is groots opgepakt in de media en dat terwijl de campagne niet van Netflix zelf kwam. De abri's waren digitaal ontworpen en leken daadwerkelijk Netflix posters te zien. Er is echter geen enkele abri daadwerkelijk gevuld.
De campagne is besdacht door Seine Kongruangkit en Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo, studenten van de Miami ad school in Hamburg. Netflix zelf heeft niet gereageerd op de campagne die veel aandacht kreeg.
Het aandeel netflix is sinds de uitbraak van COVID-19 met 17% gestegen.
Lees meer over de gevolgen van het coronavrius in het coronadossier van Adformatie.
Volvo
Volvo kon niet achterblijven en nam afstand van alles waar het merk normaal gesproken voor staat. Nog steeds. Volvo wil op deze manier mensen aanmoedigen om thuis te blijven. de uiting was te vinden op de Instagram Volvo - @Volvocars.
Deze uiting op social media was niet het enige dat Volvo deed om aan te moedigen om thuis te blijven. Ze volgen Porsche op met de #DreamsAreMadeAtHome. Volvo postte een Volvo in de garage... Waar de auto nu hoort.
Porsche
Als aanjager startte Porsche het initiatief #DreamsAreMadeAtHome . Met een post op Instagram riep Porsche iedereen op om een foto te maken van de eigen auto, geparkeerd in de garage. Porsche zou de beste foto's doorplaatsen, ongeacht merk, ongeacht wat voor een auto. Hierop reageerde Volvo.. En later ook BMW.
Mercedes Benz Nederland
Een medewerker van Mercedes kwam met dit logo om mensen te bedanken voor het opvolgen van de 'houd afstand'-boodschap. De afbeelding werd gepost op de social media van Mercedes Benz Nederland.
Verder deed het automerk mee aan de #DreamsAreMadeAtHome- en reageerde op de oproep van Porsche. Porsche deed wat ze beloofd had...met de reactie:'Thank you @mercedesbenz for joining us, from one neighbour to another. In Stuttgart, #DreamsAreMadeAtHome
Lees meer over de gevolgen van het coronavrius in het coronadossier van Adformatie.
Heeft u extra kapitaal nodig om uw bedrijf te verbeteren?
We lenen geld voor mensen die financiële hulp nodig hebben.
je hebt een slecht krediet of je hebt geld nodig om rekeningen te betalen,
investeer in zaken 3,00%.
Ik wil deze omgeving gebruiken om u te vertellen wat u betrouwbaar moet maken en
de ontvanger en staat klaar om u een lening aan te bieden.
wij bieden;
Persoonlijke leningen
Schuldconsolidatielening
Durfkapitaal
commerciële lening
Bedrijfsleningen
Educatieve lening
Huisleningen om welke reden dan ook!
We vertrouwden op een alternatief voor bankfinanciering en ons proces
De applicatie is eenvoudig en duidelijk.
Mocht u interesse hebben, neem dan gerust contact met ons op via onderstaande gegevens
E-mail: scotlicon121@gmail.com