Het kerstkado? Sokken verpakt in water, die ons moeten herinneren aan global warming. In de campagne speels aangeduid als de wet-sockpocalypse.
Niemand houdt van natte sokken
Het doel van deze natte verpakking is omdat de makers van de campagne ons willen wijzen op het feit dat de textielindustrie een van de meest vervuilende industrieën ter wereld is en dat voor één kledingstuk een enorme hoeveelheid aan energie en water wordt verbruikt, met tot gevolg dat de aarde opwarmt en uiteindelijk de zeespiegel zal stijgen.
'Waarom kopen we nog steeds slecht gemaakte kleren die bijdragen aan de opwarming van de aarde', stelt Lavinia Bakker, oprichter en eigenaar van Goat: 'Als we met z’n allen zo door blijven gaan, lopen we in 2050 waarschijnlijk rond met natte sokken. Omdat de oplossing voor elk groot probleem begint bij een eerste stap, lanceert Goat Global Warming Sucks. Eh, socks.'
Wet-sockpocalypse
Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea vult aan: We hebben het over gewone witte sportsokken, maar dan van Goat. Dus duurzamer, organic cotton, maar betaalbaar. En laten we wel wezen, sokken zijn nou eenmaal nodig, mooi als we daarmee het bewustzijn over dit probleem een klein beetje kunnen vergroten. Een eerste stap om de wet-sockpocalypse te vermijden.
Wear the movement
Lemon Scented Tea werkt al langere tijd voor het Amsterdamse modemerk Goat. Zo ontwikkelde de agency eerder de campagne Proudly made in Bangladesh vanuit hetzelfde merkidee waaruit de sokken zijn ontstaan: Wear the Movement. Waarbij door middel van Goat-kledingstukken bewustzijn wordt gecreëerd voor de problemen veroorzaakt door de mode-industrie.
De campagne is geproduceerd door FRSHMN Media
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!