Goat en Lemon Scented Tea komen met kletsnatte sokken: Global Warming Socks

Modemerk Goat Organic Apparel en het creatieve bureau slaan de handen ineen voor een alarmerend kerstkado: Global Warming Socks.

Het kerstkado? Sokken verpakt in water, die ons moeten herinneren aan global warming. In de campagne speels aangeduid als de wet-sockpocalypse

 

Niemand houdt van natte sokken

Het doel van deze natte verpakking is omdat de makers van de campagne ons willen wijzen op het feit dat de textielindustrie een van de meest vervuilende industrieën ter wereld is en dat voor één kledingstuk een enorme hoeveelheid aan energie en water wordt verbruikt, met tot gevolg dat de aarde opwarmt en uiteindelijk de zeespiegel zal stijgen.

'Waarom kopen we nog steeds slecht gemaakte kleren die bijdragen aan de opwarming van de aarde', stelt Lavinia Bakker, oprichter en eigenaar van Goat: 'Als we met z’n allen zo door blijven gaan, lopen we in 2050 waarschijnlijk rond met natte sokken. Omdat de oplossing voor elk groot probleem begint bij een eerste stap, lanceert Goat Global Warming Sucks. Eh, socks.'

Wet-sockpocalypse

Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea vult aan: We hebben het over gewone witte sportsokken, maar dan van Goat. Dus duurzamer, organic cotton, maar betaalbaar. En laten we wel wezen, sokken zijn nou eenmaal nodig, mooi als we daarmee het bewustzijn over dit probleem een klein beetje kunnen vergroten. Een eerste stap om de wet-sockpocalypse te vermijden.

Wear the movement

Lemon Scented Tea werkt al langere tijd voor het Amsterdamse modemerk Goat. Zo ontwikkelde de agency eerder de campagne Proudly made in Bangladesh vanuit hetzelfde merkidee waaruit de sokken zijn ontstaan: Wear the Movement. Waarbij door middel van Goat-kledingstukken bewustzijn wordt gecreëerd voor de problemen veroorzaakt door de mode-industrie. 

De campagne is geproduceerd door FRSHMN Media

Credits

Klant: Goat Organic Apparel
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Lavinia Bakker
Productie: FRSHMN Media
Regie: Joep Knevel
AD: Jeffrey Harmunanto
DOP: Tjerk Muilwijk
AC: Vincent Geijsel
Photo: Marijn Wouters
Edit: Jeffrey Harmunanto & Ijen Mekers
Grading: Erik Verhulst

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie