Lidl is sinds deze week te zien met een grootschalige Sinterklaas-campagne, waarin 'het allerleukste én goedkoopste speelgoed van Nederland' centraal staat. Samen met de populaire influencer Dylan Haegens moet het uitgebreide speelgoedaanbod van de supermarktketen voor de bühhe gebracht worden. De campagne is ontwikkeld door Alfred, sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van Lidl.
Bij Lidl liggen deze Sintperiode speelgoedmerken als Lego, Barbie en Marvel in de schappen. En dat terwijl de meeste mensen bij 'speelgoed' toch niet direct aan 'Lidl' denken. 'En al helemaal niet aan pakjesavondwaardig speelgoed van grote merken', zegt head of marketing Laura Klaver. 'Daarom pakken we nu groots uit met een campagne die benadrukt dat je bij Lidl ook speelgoed tegen een scherpe prijs kunt vinden.'
Hulpsinterklazen
In de tv-commercial en online video's kijken we naar hulpsinterklazen, waaronder Dylan Haegens als 'Sintfluencer'. De gemiddelde 30+'er zal hem misschien niet kennen, maar vraag een Gen Z'er of jonger naar de naam Haegens en het zal een belletje doen rinkelen. Op social media verschijnen meerdere korte video's, zowel paid als organisch, waarin Haegens op 'humoristische wijze' het Lidl-speelgoed onder de aandacht brengt.
Ook is op zijn eigen YouTube-kanaal een video te zien waarin hij -in samenwerking met Lidl- de 'Top-10 Sinterklaas-irritaties' behandelt, is er een 'cadeautip-video' van Haegens en heeft bureau Alfred speciaal pakpapier ontwikkeld in de stijl van de campagne.
Aldwin van Pareren van OnSocial, het social-label van Alfred, licht de keuze voor Haegens toe. 'De kinderen die met het Lidl-speelgoed spelen, vind je vooral op TikTok en YouTube - en hun ouders zitten op Instagram. Dylan Haegens heeft -letterlijk- miljoenen volgers. Hij bereikt met zijn content ontelbaar veel kinderen en hun ouders, waaronder Gen Z'ers die vroeger zelf misschien ook naar zijn video's keken. Hij verbindt bijna alle generaties.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!