Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Rijksmuseum 'neemt je mee' in nieuwe 360-campagne

Het betreft het eerste werk van de hand van Ace, dat recent de pitch won.
rijksmuseum
Het Rijksmuseum is een cultureel instituut dat wil moderniseren, aldus Ace.
rijksmuseum
Het Rijksmuseum is een cultureel instituut dat wil moderniseren, aldus Ace.

Het Rijksmuseum neemt je mee. Dat is de boodschap in de grootschalige campagne van het Amsterdamse museum die vandaag het levenslicht ziet. De campagne is ontwikkeld door bureaugroep Ace, die recent de pitch van Rijksmuseum won. Hoe de pitch er verder uitzag, doen beide partijen geen uitspraak over. 

related partner content for mobile comes here

Ace is sindsdien verantwoordelijk voor de strategie, creatie en vertaling van het Rijksmuseum-merk naar verschillende media. De eerste campagnefilm (productie: Bonkers United) is ingesproken door de zogeheten kunstfanaat Stephen Fry. De film neemt de kijker zodoende 'op choreografische wijze' mee langs de met kunst behangen gangen van het Rijksmuseum. 

800 jaar geschiedenis

Gerald van der Wijngaart, brand manager Rijksmuseum: 'Bezoekers van ons museum maken als het ware een reis door 800 jaar Nederlandse kunstgeschiedenis - en die reis is voor iedereen anders. Wat je identiteit, interesse, gemoedstoestand, gezelschap of achtergrond ook is, in het Rijksmuseum word je door verschillende kunstwerken aangetrokken. Zo leer je niet alleen iets over de Nederlandse geschiedenis, maar ook over jezelf.'

Rogier de Bruin, executive creative director Ace, spreekt over het Rijksmuseum als 'een cultureel instituut dat wil moderniseren'. En dat sluit volgens hem goed aan op Ace. 'De eerste campagne introduceert het nieuwe merkverhaal, waarin je wordt meegenomen op een wilde, vermakelijke en wonderlijke reis door de tijd en het leven', aldus De Bruin.

De campagne wordt breed uitgerold: via televisie, online video, outdoor, radio en social media. 

Credits:
Merk: Rijksmuseum 
Hoofd Marketing en Communicatie: Marijke Smallegange
Hoofd Marketing, Digitaal en Campagnes: Nanet Beumer
Producer: Deborah van Tiel
Brand Manager: Gerald van der Wijngaart
Merkstrategie: Marc Oosterhout
Lead agency: Ace
ECD: Rogier de Bruin 
Senior creative: Ewoudt Boonstra
Strategie: Harm Balvers &  Jhelisa Panfred
Account: Daan Hissink Muller & Selen Kirkagac
Agency Producer: Jesse Broertjes
Production Company: Bonkers United
Producers: Saskia Kok & Jan Jinek
Director: Femke Huurdeman
DoP: Martijn Melis
Edit: Church - Mah Ferraz
Grading: Ethos - Dante Pasquinelli
Muziek: Raven Artson
Engelse voice-over: Stephen Fry
Nederlandse voice-over: Monic Hendrickx
Online / VFX: Efraïm Gons & Ton Habraken
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in