Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe innerlijke moed en een belofte zorgen voor grootse merken

SOUL BRANDING | Het verhaal van Ester; hoe religieuze verhalen organisaties inspireren te antwoorden op maatschappelijke vragen.
Koningin Ester, de verpersoonlijking van innerlijke moed
Koningin Ester, de verpersoonlijking van innerlijke moed
Koningin Ester, de verpersoonlijking van innerlijke moed
Koningin Ester, de verpersoonlijking van innerlijke moed

Dit verhaal begint in de tijd dat koning Ahasveros regeerde over het Perzische rijk. De koning heerste over een gebied dat zich uitstrekte van Ethiopië tot India. Toen op een dag zijn eigen vrouw, de koningin, niet deed wat hij wilde, besloot hij van haar te scheiden. Hij ging op zoek naar een nieuwe koningin. En maakte er een wedstrijd van. Het mooiste meisje uit zijn rijk zou de nieuwe koningin worden.

In de Perzische hoofdstad bevonden zich veel joodse ballingen, die ooit uit Jeruzalem waren ontvoerd. Eén van hen heette Mordechaï. Hij had zich als een liefdevolle stiefvader ontfermd over zijn nichtje Ester. Mordechaï gaf Ester op, voor wat we nu een ‘miss-verkiezing’ zouden noemen. Deze procedure moest de koning zijn nieuwe koningin schenken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in