Overslaan en naar de inhoud gaan

Janneke van Wanrooy (Cloetta): ‘Wij geloven in de kracht van goed genieten’

CMO Studio | Snoepgigant Cloetta maakt reuzemijlspassen op duurzaamheid. Maar de rode draad blijft het creëren van geluksmomenten.
Janne van Wanrooy - Cloetta
Janne van Wanrooy - Cloetta
© Foto: Dick van der Lecq
Janne van Wanrooy - Cloetta
Janne van Wanrooy - Cloetta
© Foto: Dick van der Lecq

Janneke van Wanrooy is global candy marketing & sustainability director bij Cloetta, de van oorsprong Zweedse snoepfabrikant, die nu in meer dan 60 landen verkoopt. In het gigantische portfolio van deze snoepgigant zitten – door overnames in het verleden – ook een aantal aansprekende Nederlandse snoepmerken zoals Red Band (‘Als je voor pret bent’), Venco (opgericht anno 1878 in de Spuistraat te Amsterdam) en Sportlife (een merk dat vroeger in handen was van de Nederlandse kauwgumfabriek Maple Leaf). Die marketing en duurzaamheid uit de functietitel van Van Wanrooy komt bijvoorbeeld samen bij het zogeheten ‘PlantPack’ voor alle Cloetta producten, waardoor veel minder plastic nodig is om producten te verpakken. Dat roept dan wel de vraag op hoe het zit met het plastic in de kauwgom zélf. Een ander klassiek Nederlands kauwgummerk, BenBits, dat door investeringsmaatschappij Nederlands Merkgoed nieuw leven werd ingeblazen, daagt de markt namelijk al sinds 2021 uit met een kauwgum zónder microplastics. Van Wanrooy is weliswaar niet verantwoordelijk voor kauwgum, maar voor snoep, maar kan wel goed uitleggen waarom. ‘Een volledig natuurlijke kauwgum kan - in ieder geval op dit moment - helaas nog niet tippen aan de kwaliteit, smaak en textuur van de huidige variant.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in