Overslaan en naar de inhoud gaan

CoolBlue geeft AH een koekje van eigen deeg

Albert Heijn koos Blue Home als huismerknaam voor zijn keukenapparaten. Pieter Zwart slaat terug op Instagram.
Pieter Zwart
Pieter Zwart

Stel je bent een heel bekend Nederlands merk. Plotseling zie je dat een ander bedrijf concurrerende producten gaat verkopen onder een merk dat flinke gelijkenis vertoont met jouw bekende naam.

related partner content for mobile comes here

Dan kun je kiezen uit twee smaken. Of je laat een advocaat een gepeperde sommatiebrief sturen waarin je eist dat dat nieuwe merk onmiddellijk van de markt wordt gehaald. Of je pakt de na-apende concurrent op een geestige manier terug.

Naar aanleiding van de recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur door Albert Heijn, lijkt CoolBlue voor het laatste te kiezen: het geeft AH een koekje van eigen deeg.

Blue Home
BlueBuilt

Op Instragram introduceert CoolBlue-baas Pieter Zwart vandaag de nieuwe lijn keukenapparatuur van Coolblue. Zwart laat weten dat hij heeft overwogen dit onder het Coolblue-huismerk 'BlueBuilt' te doen. Echter, dat voelt niet origineel, aldus Zwart in het filmpje.

Na lang nadenken is hij uitgekomen op een merknaam die teruggaat naar de basis, naar lekker eten en naar huis. Naar zijn vader. En via diens naam komt Pieter Zwart op de nieuwe huismerknaam. Albert Home!

Bas Kist is merkspecialist en medeoprichter van Merkenbureau Chiever 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in