Overslaan en naar de inhoud gaan

Reizigers onderschatten uitstoot vliegreizen, campagne moet hen confronteren

Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren campagne om bewustzijn rond klimaatimpact van verre reizen te vergroten.
3100 kg CO2
3100 kg CO2
3100 kg CO2
3100 kg CO2

Milieu Centraal en Natuur & Milieu richten zich met de campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’ op reizigers die verre vliegreizen maken, met als doel hen te confronteren met de hoge CO₂-uitstoot van hun reisgedrag. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat ruim 40 procent van de Nederlandse reizigers tussen de 25 en 45 jaar met een HBO+ opleiding de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschat. Een enkele retourvlucht naar bestemmingen zoals Melbourne veroorzaakt evenveel CO₂-uitstoot als de helft van de jaarlijkse uitstoot van een gemiddeld huishouden in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Klimaatwijs op reis

Anna Beth Smeltekop, expert Duurzame Mobiliteit bij Milieu Centraal, benadrukt dat de impact van deze reizen groot is: ‘De uitstoot is niet alleen met technische innovaties terug te dringen; gedragsverandering is essentieel.’ De campagne biedt alternatieve reisbestemmingen dichtbij huis, ondersteund door de nieuwe Klimaatwijs op reis-tool. Deze tool geeft inzicht in de klimaatimpact van reisplannen en inspireert reizigers met duurzame reisopties die minder CO₂-uitstoot veroorzaken.

Met de campagne willen Milieu Centraal en Natuur & Milieu bewustzijn en gedragsverandering stimuleren, vooral bij jongvolwassenen in grote steden. Meer informatie en toegang tot de Klimaatwijs op reis-tool is hier te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in