Het Parool, Linda Nieuws, Metro, Hart van Nederland... Febo krijgt volop media-aandacht met zijn nieuwste kledingcollectie. De snackbarketen presenteerde dinsdag een kledingcollectie die de 'pro-snackers' klaarmaakt voor het festivalseizoen.
Het is de tweede keer dat familiebedrijf Febo eigen kleding en accessoires presenteert. Vorig jaar ontwierp bureau Natwerk een kledinglijn ter ere van de 75ste verjaardag van de snackbarketen.
Succes
Die campagne was een groot succes en hoewel Febo toen aankondigde dat het om een eenmalige actie ging, kon het merk het niet laten om toch een tweede collectie uit te brengen.
Dennis de Borst, directeur van Febo: 'De snackslippers vlogen vorig jaar als hete kroketten over de toonbank. Binnen één dag waren ze uitverkocht en op Marktplaats werden ze zelfs voor 175 euro aangeboden. Voor pro-snackers die hebben misgegrepen komen we daarom met een nieuwe lijn.'
Rapper Donnie
Rapper Donnie (bekend van de hit Snelle Planga) is het gezicht van de kledinglijn. Hij droeg de Febo-fashion vrijdag al tijdens zijn optreden op festival Pinkpop.
Fans die een item willen kopen moeten snel zijn, want de oplage is beperkt. Het T-shirt (ook te dragen als jurk) koop je voor 29,95 euro en het rode tasje scoor je voor 24,95 euro. Alles vind je in de webshop.
Samenwerking met Natwerk
Reclamebureau Natwerk werkt al vier jaar voor de snackbarketen. Het bureau introduceerde eerder de Febo Drijf In, PC Hooftstraat pop-up automatiek, speculaaskroket, rookworstkroket en Kamp Seedorf grillburgersaus.
Febo is niet de eerste fastfoodketen met een kledinglijn. Grote ketens KFC en McDonald's gingen het merk voor.