In alfabetische volgorde:
Ben - Ben er weer - DDB Unlimited
Hans Anders - Nergens aan vast - N=5
Hartstichting - Je hart ben jij - 180 Kingsday
Heineken – Krat - Cloudfactory en Publicis
Jumbo Supermarkten - Loyalty - Alfred International
KPN - Mobiele transitie - N=5
Ministerie VWS - Zomereenzaamheid - Publicis Groupe Nederland
Plus supermarkt - Veertje - J. Walter Thompson Amsterdam
WNF - Be one with nature - WeFilm
Ziggo Sport - Rematch - J. Walter Thompson
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien favoriete commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GFK voorgelegd, met als resultaat deze top 10.
De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek.
Dit waren de winnaars van het eerste kwartaal.
Dit waren de winnaars van het tweede kwartaal.
Wat betreft Heineken, dat wel in het rijtje staat:,ik ben geruime tijd niet meer in Sourcy-reclames ("dit programma wordt mede verpest door...") beland, ook niet in die van hun eigen bier of Amstel. Of ze echt bewust minder reclame maken, of zich maar liever een poosje koest houden vanwege het Afrika-schandaal, is mij niet bekend. Hoe dan ook, na de jarenlange Sourcy-overlast koop ik voorlopig zeker geen producten van Heineken.