Overslaan en naar de inhoud gaan

Mauritshuis zet audio in voor campagne Nicolaes Maes-expositie

Energize maakte voor het Mauritshuis hoorspelen waarin het werk van Nicolaes Maes tot leven komt.
Nicolaes Maes
Nicolaes Maes

De tentoonstelling ‘Nicolaes Maes, Rembrandts veelzijdige leerling’ wordt ondersteund door een audiocampagne. Deze bestaat uit drie radiocommercials die allemaal in één reclameblok te horen zijn. De uitingen spelen zich af in het tijdperk van de schilder en Nicolaes Maes zelf én voice-over Kim van Kooten zijn hoorbaar. Het luisteraspect van deze campagne is te herleiden naar het werk ‘Luistervinkjes’ van Maes, waarin de vrouw des huizes het dienstmeisje afluisterde of andersom.

Verder wordt de campagne uitgerold via onder andere digital out of home, print en online display. Alle uitingen verwijzen naar de website van het Mauritshuis waar ook drie hoorspelen zijn te beluisteren. Deze verhalen in audiovorm geven achtergrondinformatie bij de verschillende fasen waar de schilder doorheen ging, Maes zelf en zijn werkwijze.

‘Kunst is nog waardevoller en boeiender als je het verhaal achter de schilder en de werken kent’, vertelt Robin Pas, creative director van Energize. ‘Dankzij deze audiogedreven campagne leren mensen Nicolaes Maes echt kennen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in