Evolution Hotels – Draagbare Slaapkamers
Bureau: NOSSA
Evolution is een Portugese hotelketen die zich onderscheidt in innovatiekracht en duurzaamheid. Om dat onder de aandacht te brengen, bedacht creative agency NOSSA een gaaf concept. Ze lieten draagbare, kartonnen bedden ontwikkelen en zetten die neer op Lissabon Airport. Vermoeide passagiers die een dutje wilden doen, konden er gratis een meenemen en opklappen in een rustig hoekje van het vliegveld.
37.5 Technology – Gratis Doping
Bureau: WorkinProgress
Voor 37.5 Technology was de Tour de France hét moment voor een provocatieve campagne voor een nieuw lijn van verkoelende kleding. In Dope with This moedigt het Amerikaanse merk sporters aan om ‘doping’ te gebruiken door elke dag gratis kits weg te geven. De campagne is doorspekt met knipogen naar dopinggebruik, van beeldmateriaal met bloedzakken tot en met prikkelende slogans als ‘You better hurry up. The stash won’t last long.’
Länsförsäkringar – #ImPerfect
Bureau: Stendahls
De gefotoshopte realiteit op sociale media heeft een negatief effect op het zelfbeeld van veel tieners. De Zweedse jongerenverzekeraar Länsförsäkringar brengt dit probleem naar boven in de #ImPerfect-campagne. Het bedrijf vroeg bekende acteurs, muzikanten en andere influencers om zich tijdens grote evenementen te transformeren in een menselijk billboard. De Zweedse media doken vol op het verhaal, waardoor het binnen de kortste keren nationaal nieuws werd.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!