Breaker, een zuivelproduct van Melkunie, bekend als 'yoghurt in knijpzak', lanceert een nieuwe campagne, die volgt op de recente herpositionering van het merk. De campagne en herpositionering zijn ontwikkeld door creatief bureau N=5, dat vorig jaar de pitch van Breaker won.
Voor hoever bekend deden ook Dear en Selmore mee aan deze pitch. Dear was tot vorig jaar het vaste bureau van Breaker.
De nieuwe positionering en campagne moet jongeren aan het Breaker-merk koppelen. Uit onderzoek van Breaker blijkt dat deze doelgroep het merk vooral associeert met een gevoel van vrijheid. ‘Met een Breaker in de hand kun je lekker spontaan doen waar je zin in hebt', zegt een van de respondenten.
Yoghurtknijpzak
Marketing manager Heike van Wersch zegt dat Breaker in 2002 de eerste in Nederland was met de yoghurtknijpzak, maar dat er tegenwoordig steeds meer concurrentie is, waarbij ze doelt op merken als Vifit (Campina) en Danio. 'We moeten evolueren van merk met functionele associaties naar een merk met emotionele waarde.'
Thijs Bontje, creative partner van N=5, vult aan dat jongeren tegenwoordig 'heel veel moeten'. 'Dat staat natuurlijk haaks op jong zijn. Je wil erop uit, ontdekken. Los van conventies. Die aanmoediging beelden we met deze campagne uit.'
De pay-off van de campagne luidt 'Breaker lekker uit'. Daarnaast speelt het handje met de knijpzak erin, een duidelijke brand asset van Breaker en sinds jaar en dag op de merkverpakkingen te zien, een grote rol in de commercial.
De campagne wordt op televisie en online uitgerold. Bekijk ‘m hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!