Bol.com en Vice+, de creatieve media tak van Vice, hebben vandaag de ‘Vrijetijdsschool gelanceerd. Het platform is onderdeel van een nieuwe campagne die in de liefhebberijen van bekende mensen duikt om Nederlanders en Belgen te inspireren een (nieuwe) hobby op te pakken.
De campagne positioneert bol.com als het startpunt voor iedere hobby en bestaat uit vier afleveringen die vanaf 23 maart twee-wekelijks verschijnen op de speciaal ingerichte partnerpagina en het Vice Nederland-YouTube kanaal.
In ‘De Vrijetijdsschool’ nemen bekende Nederlanders de kijker in zo'n 45 minuten mee in hun hobby's. De video’s zijn gefilmd in ‘slow tv’ stijl, waarbij alledaagse handelingen van begin tot eind op een rustige manier worden vastgelegd. Zo zie je hoe rapper Sjaak zijn paarden onderhoudt, geeft Miss Envy Peru een lesje make-up, leert illustrator en documentairemaakster Lize Korpershoek de kijker alles over illustreren en geeft bekende YouTuber Mertabi een korte cursus tuinieren. Kijkers maken iedere aflevering kans op een bol.com-hobbypakket om de hobby uit de aflevering te kunnen beoefenen.
Momenteel hebben veel mensen door de gevolgen van de pandemie meer tijd over dan hun professionele en sociale leven normaal gesproken toelaat. Met ‘De Vrijetijdsschool’ wil bol.com Nederlanders en Belgen inspireren om een moment voor zichzelf te nemen op de manier die zij het leukst vinden en waarvoor alle benodigdheden natuurlijk te vinden zijn bij 's lands bekendste webshop.
Bekijk hier de eerste aflevering van De Vrijetijdsschool. Daarin laat rapper Sjaak zien hoe hij zijn paarden verzorgt en tijdens een rijles de rust opzoekt in de natuur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!