Make-upmerk elf zet in op sportfans met acteurs Joey King en Lucien Laviscount

De campagne voor het Amerikaanse make-upmerk zet breed in op sportfanaten en is bedacht door 72andsunny Amsterdam.

Het bekende make-upmerk e.l.f. - een afkorting van eyes, lips, face- kiest in zijn nieuwe campagne wederom voor een onconventionele doelgroep, namelijk sportfans. De nieuwe commercial is deze week voor het eerst te zien in Amerika tijdens de Macy's Thanksgiving Day Parade die miljoenen kijkers trekt. 

Voor de film werden de acteurs Joey King (bekend van tienerfilms als Kissing Booth) en Lucien Laviscount (Emily in Paris) gestrikt. Zij spelen een koppel dat, op de dag van een belangrijke wedstrijd, 'de ouders ontmoeten'. De vrouw blijkt fanatiek supporter te zijn van een ander sportteam dan haar toekomstige schoonouders. De primer van elf blijkt een onverwachts lijmmiddel. 

   

Elf wil zich positioneren als een ander soort schoonheidsbedrijf, dat 'normen verstoort, cultuur vormgeeft en gemeenschappen verbindt door positiviteit, inclusiviteit en toegankelijkheid.' CMO Kory Marchisotto zegt over de nieuwe campagne: 'We laten ons het publiek voor onze producten niet limiteren door stereotypes. Ons huis is open voor ieder oog, iedere lip en ieder gezicht, inclusief sportliefhebbers van alle strepen.'

De 'eyes. lips. face. fandom'- campagne werd gecreëerd in samenwerking met het creatieve bureau 72andSunny Amsterdam. De casting werd geleid door marketing- en communicatiebureau Shadow. Filmmaker Alex Buono regisseerde de commercial. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie