Don't worry, buy happy. Dat is de pay-off van de nieuwe campagne van elektronicabedrijf BCC. Het betreft het eerste werk van bureau Creature Amsterdam (voorheen XXS), dat eerder dit jaar de pitch van BCC (61 winkels in Nederland) won.
De eerste stap voor Creature was het ontwikkelen van de 'merkessentie' van BCC, die moet dienen als basis voor de nieuwe campagne. Het aanbod van elektronica is volgens BCC voor veel consumenten tegenwoordig dermate overweldigend, dat er behoefte is aan een partij die je bijstaat als het gaat om kiezen en kopen - en dat is waar BCC naar eigen zeggen het verschil maakt; als partij die deskundig advies en 'aanvullende services' te bieden heeft. BCC delivers happiness, zo luidt de boodschap.
Barry lost problemen op
In de tv-commercial kijken we naar brand character Barry, een muppet die de essentie van BCC moet vertegenwoordigen; hij verbindt als 'deskundige boodschapper' het merk en de klant, aldus Natascha Moser, marketingdirecteur BCC. 'Barry is een 'don't worry'-deskundige, hij lost graag problemen op, gepaard met een vleugje humor.'
Sanne Tolsma, managing director Creature Amsterdam, stelt dat een brand character bij uitstek geschikt is als distinctive brand asset. Met Barry wordt de mentale koppeling met het BCC-merk optimaal versterkt, zegt ze. 'Daarnaast laden we met een nieuw soundlogo ook de sonic brand cues. Door deze creatieve keuzes kunnen we met ons mediabudget onevenredig veel impact realiseren', is haar verwachting.
Het betreft de eerste tv-commercial (thema: back to school) van een langer lopende campagnereeks, die naast tv wordt uitgerold op de radio, social media, out of home, online en de winkelvloer. Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!