Premium

De nieuwe campagne van Aquacell is wel erg soft, maar dat is precies de bedoeling

De online retailer is er voor de 'nette 35+ers', maar in de praktijk kópen de 45+ers, aldus bureau Propaganda.

Aquacell is na een halfjaar afwezigheid terug in de reclameblokken

Volgens Aquacell, bedrijf in waterontharders, houden alle huishoudelijke apparaten van 'zacht'. In zijn communicatie kiest de online retailer dan ook voor de soft approach. Bovendien is Aquacell naar eigen zeggen, zacht voor zijn producten, zijn klanten én voor zichzelf. 'Wolkom', fluistert een zoete voice-over in de nieuwe tv-commercial die sinds kort in de NPO-reclameblokken te zien is. 'Dat is nou de kracht van zacht.' 

Kijkend naar de commercial is 'zacht' inderdaad de indruk die achterblijft, om niet te zeggen: softy. Het is wel erg zachtaardig en liefkozend allemaal, komt Aquacell op deze manier wel geloofwaardig over op zijn doelgroep? En wie is die doelgroep eigenlijk?

‘Een beetje zachtheid’

De typische Aquacell-koper is een ‘bewuste en duurzame eigenhuis-bezitter', licht Petra Weeling, manager commercie bij Aquacell, toe. Meer concreet zijn dit 'mannen en vrouwen 35+ bovenmodaal'. De campagne moet vooral de naamsbekendheid en merkvoorkeur van Aquacell 'verder opbouwen', aldus Weeling. 'We willen iedereen aanspreken die op zoek is naar een beetje zachtheid. We hopen dat nog meer particulieren bekend raken met Aquacell en dat ze via onze website een offerte aanvragen, zodat we meer uitleg mogen geven over onze waterontharders.'

De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Propaganda, dat eerder twee campagnes onder het reclameconstruct 'houden van zacht' voor Aquacell ontwikkelde. Om 'budget te sparen' is Aquacell nu na een halfjaar afwezigheid, terug in de reclameblokken.

In de meterkast

Iris Buddingh, oprichter van Propaganda: 'Aquacell is er voor nette mensen die nadenken over het milieu. Inderdaad 35+ers, maar in de praktijk kópen vooral 45+ers. De prijs voor een Aquacell-ontharder ligt tussen de 1.500 en 2.000 euro, dat moet je er voor over hebben. Plus, je ziet ‘m niet direct, omdat-ie in de meterkast staat.’

Buddingh snapt best dat de campagne de kijker een softy nasmaak geeft, maar dat is nu precies de bedoeling, zegt ze. ‘Aquacell ís een zachtaardig bedrijf, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het heeft klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan, medewerkers zijn zacht voor elkaar en die hele sfeer zie je daarom terug in de campagne.'

De campagne is inmiddels twee weken on air. Een trotse Buddingh: 'We zien nu al dat de offerte drie tot vier keer vaker dan normaal is aangevraagd.' De campagne wordt naast televisie uitgerold op de radio en online. Bekijk ‘m hieronder:

Credits:
Bureau: Propaganda               
Creatie: Propaganda
Productie: More than TV
Director: Bart van Dam
DOP: Jonathan Weyland
Editor: Kevin Whelan
Sound: Bridge Tone, Dyno Hedges
Verantwoordelijk bij klant: Petra Weeling, Sanne Meems, Lianne de Vries en Gert-Jan Bosch
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie