Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse media en merken voeren advertentiestop in na overlijden The Queen

Commerciële pauze uit eerbetoon aan de donderdag overleden koningin Elizabeth II.
Kranten over het overlijden van The Queen
Kranten over het overlijden van The Queen
© Foto: ANP, Anadolu Agency, Zuhal Demirci
Kranten over het overlijden van The Queen
Kranten over het overlijden van The Queen
© Foto: ANP, Anadolu Agency, Zuhal Demirci

Britse media, merken en mediabureaus hebben campagnes, commercials en advertenties teruggetrokken wegens het overlijden van koningin Elizabeth.

related partner content for mobile comes here

Op de grote nieuwssites zijn geen advertenties en banners te zien, van BBC News, tot Daily Mail en The Guardian. Ook tv-zenders zijn reclamevrij. De grootste commerciële zender ITV heeft ten minste tot zaterdag geen onderbrekingen voor commercials, Channel 4 heeft alle advertenties sponsoring en promoties tijdelijk opgeschort.

Sociale platforms stellen eveneens een stop in op commerciele uitingen in, waarbij Twitter naar verwachting 48 uur lang advertenties in het VK uitschakelt. Snapchat zou media-inkopers over een pauze van 24 uur hebben geinformeerd.

Geen reclame, maar het portret van Queen Elizatbeth
Geen reclame, maar het portret van Queen Elizatbeth Foto: ANP, Amer Ghazzal, Shutterstock.

Ook de campagnes via digitale buitenreclame zijn voorlopig opgeschort. JCDecaux, Ocean Outdoor en Clear Channel brachten naar buiten weten 24 uur geen nieuwe advertenties te plaatsen en geen commerciële uitingen op zijn digitale schermen te tonen. 

In plaats daarvan laten ze als eerbetoon het officiële portret van de koningin zien van Buckingham Palace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
J Geelen

Prachtig en ongekend, zo'n nationwide tribute.
Maar wat zegt dit over reclame? Is hiermee aangetoond dat reclame in het algemeen als onbehoorlijk wordt beschouwd?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in