Overslaan en naar de inhoud gaan

Carhartt eert harde werkers in online campagne

De nieuwe Europese online campagne, ‘Building Tomorrow Today’, moet erkenning geven aan de helden die zelden toegezongen worden.
Carthartt
Carthartt

De nieuw gelanceerde Europese online-campagne van het Workwear-merk Carhartt presenteert een video waarin de helden ‘eindelijk’ worden toegezongen. De campagne is ontwikkeld door het creatieve bureau FJ uit Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Inspiratie

Carhartt, dat sinds 1889 duurzame werkkleding produceert, geeft aan voor deze werkkledingcampagne geïnspireerd te zijn door deze dagelijkse ‘harde werkers’. 

Volgens het werkkledingmerk is de huidige samenleving opgebouwd door de mensen die om half zes ‘s ochtends opstaan, onvermoeibaar hun handen blijven vuil maken en door weer en wind al het werk doen dat nooit wordt opgemerkt: ‘Dit wordt teveel als vanzelfsprekend beschouwd. Wij vinden dat zij meer erkenning mogen krijgen, want zij zijn de onbezongen helden.’

Geen modellen

Fabian Fraikin, co-founder van FJ, vertelt dat ze met deze campagne de Carhartt consument willen aanspreken: ‘We hebben dan ook niet gewerkt met acteurs, maar met echte hardwerkende mensen uit Europa; van hoefsmid tot scheepsbouwer.’
 
De Workwear-campagne wordt naast Nederland uitgerold in Frankrijk, Duitsland en Engeland. 

Bekijk de 'echte helden' hieronder: 

Credits

Client: Carhartt
Agency & production company: FJ
Director: Daan Groot        
Creative Director: Robert Hagendoorn
Executive producer: Fabian Fraikin    
Producer: Mira de Steur         
Post producer: Annelijn van der Linden
Assistent producer: Quinten Lips        
DOP: Christiaan van Leeuwen    
Photography: Christiaan van Leeuwen                            
Styling/Wardrobe: Barbara Dolk and Gaby Wolf                    
Researcher: Marlice Draijer
Editor: Tom Burggraaff
Motion Designer: Luc Buker    
Color grading: Wietse van Bezooijen
Sound Designer: Guns for Hire
Composer: Hans Nieuwenhuijsen
Copywriter: Boy Hulsteijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in