Het wordt door de toename van onder andere e-bikes steeds drukker op het fietspad en daarmee een stuk onoverzichtelijker, zeker voor kinderen. Daarnaast bestaat de indruk dat de fietsvaardigheid van kinderen de laatste jaren aanzienlijk is afgenomen. Niet alle kinderen hebben een fiets, omdat er geen geld voor is.
De ANWB wil met de campagne ‘Elk kind veilig op de fiets’ aandacht vragen voor de fietsvaardigheid van kinderen en het ANWB Kinderfietsenplan. In de bijbehorende tv-commercial zien we een jong meisje trucjes oefenen met haar BMX in een skatepark. De film is in co-creatie tussen ANWB en Yune.
Charlotte Zelders, chief marketing officer ANWB licht toe: 'Kinderen leren vooral veilig fietsen wanneer zij al vanaf jonge leeftijd veel meters maken, liefst onder begeleiding van hun ouders en in het verkeer. Die kunnen hun kind spelenderwijs vertrouwd maken met het drukke verkeer en hen leren hierop te anticiperen.'
Doneer je fiets
Jong al goed leren fietsen is overigens niet voor ieder kind mogelijk. Een eigen fiets is namelijk helemaal niet voor elk kind in Nederland vanzelfsprekend. Daarom wil de ANWB de komende periode minimaal 15.000 fietsen ophalen voor het ANWB Kinderfietsenplan. Inge Veliscek, projectleider ANWB Kinderfietsenplan: 'Er staan in Nederland 3,8 miljoen fietsen in schuurtjes stof te vangen. We roepen mensen actief op om hun ongebruikte fiets te doneren. Op die manier kunnen we kinderen helpen om op jonge leeftijd te leren fietsen.'
CREDITS
Klant: ANWB
Bureau: Yune
Klant: Toine de Krosse, Simone van der Graaf, Thijs Komen
Account: Bente van Deventer
Creative: Tibor van Ginkel
Regie: Rolf van Eijk
Productie: Marlon van der Strigt, Besma Ayari
D.O.P.: Daan Nieuwenhuijs
Gaffer: David Bels
Art: Nathalie Veen
Styling: Rianne Mertens
Visagie: Amber de Wilde de Ligny (Geen Bluf)
Edit: Vincent Fenger
Muziek: Jorrit Kleijnen
Audio: Top Format
Media: Wavemaker
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!