Adidas brengt zijn nieuwe 'X Speedportal'-voetbalschoenen op de internationale markt. Het idee is dat wie de felgroene schoenen draagt een 'multidimensionale snelheid' ervaart. De nieuwe campagne in samenwerking met TBWA\Neboko moet dit idee onderstrepen.
Adidas stelt bovendien dat 'het plezier' in de toch vaak serieuze voetbalwereld mag terugkomen. Waar sportreclames -inderdaad- vaak vrij masculien van aard zijn, kiest Adidas in deze merkfilm voor een wat lossere, humoristische benadering. Ook stelt Adidas dat voetbal als sport steeds sneller wordt. 'Met deze insights in het achterhoofd hebben we een grensverleggende campagne ontwikkeld’, aldus de weinig bescheiden Gonzalo Calvo, marketingdirecteur Adidas global.
Raw herring
In de animatiefilm kijken we naar de bekende science fiction-figuren Rick en Morty, die samen met profvoetballers Mohamed Salah en onze eigen Vivianne Miedema op avontuur gaan en eigenhandig de nieuwe supersnelle Adidas-schoenen ontwikkelen.
Aardig is dat de internationale campagne een Nederlands tintje heeft, door de aanwezigheid van Oranjeleeuwin Miedema, maar ook Morty die zich op 'raw herring' stort.
TBWA\Neboko uit Amsterdam werkt steeds meer voor grote global brands, zoals McDonald's, Philips global en dus ook Adidas. 'Ooit hadden we een kleine unit binnen het bureau dat Adidas deed, nu zijn we wereldwijd headquarters van het account. Zo wordt het zusterbureau in Los Angeles vanuit ons kantoor in Amsterdam aangestuurd', zei chief creative director Darre van Dijk, die namens TBWA\ de creatieve verantwoordelijk voor Adidas wereldwijd draagt, recent in Adformatie.
De nieuwe Adidas-campagne is ontwikkeld in samenwerking met Adult Swim, een programmablok op Cartoon Network (VS) dat zich richt op volwassenen, waar 'ie ook te zien is. Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!