Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Adidas-campagne moet plezier in serieuze voetbalwereld terugbrengen

Adidas gooit het over een andere boeg en lanceert een 'fun' animatiecampagne met Rick & Morty. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.
Adidas lanceert internationale campagne met TBWA\Neboko
Adidas lanceert internationale campagne met TBWA\Neboko
Adidas lanceert internationale campagne met TBWA\Neboko
Adidas lanceert internationale campagne met TBWA\Neboko

Adidas brengt zijn nieuwe 'X Speedportal'-voetbalschoenen op de internationale markt. Het idee is dat wie de felgroene schoenen draagt een 'multidimensionale snelheid' ervaart. De nieuwe campagne in samenwerking met TBWA\Neboko moet dit idee onderstrepen.

related partner content for mobile comes here

Adidas stelt bovendien dat 'het plezier' in de toch vaak serieuze voetbalwereld mag terugkomen. Waar sportreclames -inderdaad- vaak vrij masculien van aard zijn, kiest Adidas in deze merkfilm voor een wat lossere, humoristische benadering. Ook stelt Adidas dat voetbal als sport steeds sneller wordt. 'Met deze insights in het achterhoofd hebben we een grensverleggende campagne ontwikkeld’, aldus de weinig bescheiden Gonzalo Calvo, marketingdirecteur Adidas global.

Raw herring

In de animatiefilm kijken we naar de bekende science fiction-figuren Rick en Morty, die samen met profvoetballers Mohamed Salah en onze eigen Vivianne Miedema op avontuur gaan en eigenhandig de nieuwe supersnelle Adidas-schoenen ontwikkelen.

Aardig is dat de internationale campagne een Nederlands tintje heeft, door de aanwezigheid van Oranjeleeuwin Miedema, maar ook Morty die zich op 'raw herring' stort.

TBWA\Neboko uit Amsterdam werkt steeds meer voor grote global brands, zoals McDonald's, Philips global en dus ook Adidas. 'Ooit hadden we een kleine unit binnen het bureau dat Adidas deed, nu zijn we wereldwijd headquarters van het account. Zo wordt het zusterbureau in Los Angeles vanuit ons kantoor in Amsterdam aangestuurd', zei chief creative director Darre van Dijk, die namens TBWA\ de creatieve verantwoordelijk voor Adidas wereldwijd draagt, recent in Adformatie.

De nieuwe Adidas-campagne is ontwikkeld in samenwerking met Adult Swim, een programmablok op Cartoon Network (VS) dat zich richt op volwassenen, waar 'ie ook te zien is. Bekijk 'm hieronder:

Credits:

Client: Adidas  
Matt Davidson – Head of Global Brand Marketing Football 
Gonzalo Calvo – Global Director Brand Communication, Communities & Culture       
Jara Velilla – Senior Global Brand Communications Manager Football 
Nikolai Ehrentraut – Manager Brand Communication Football 
Penny Pijnenburg – Senior Media Producer 
James Pinnington – Senior Producer  
Greta Bridekirk – Creative Shoot Producer  

Creative agency: TBWA\Neboko
Rick and Morty Film Production: Adult Swim and Green Portal Productions, LLC
Player films Directors: Adeus
Player films Production company: TBWA\NEBOKO
Line production company: 24/7 sports, Sugar Free TV & AprilMay London
VFX: Post Panic
Photographer (Messi & Salah): Carles Carabí
Photographer (Miedema): Olly Burn
Post production key visuals: Loupe&co
Sound studio: Audentity
Editor: Kapsalon
Grading and Online: De Grot
Media agency: MediaCom
Retail agency: Attitude

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in