Na een pitch voor een nieuw full service marketingbureau heeft Dremel (onderdeel van Bosch) gekozen voor Accenture Song in Amsterdam. Het bureau was geen onbekende voor Dremel: de digitale strategie en het online campagnemanagement waren al onderdeel van de samenwerking. Nu komt daar, na een pitchtraject, ook communicatie en creatie bij.
In het eerste werk voor de producent van roterend gereedschap doet het de oproep: ‘stop calling your dad’. Dremel richt zich hiermee millenials en Gen Z'ers. In de kort films is te zien wat jonge generaties doen als er iets in huis moet gebeuren. Ze pakken hun telefoon, en schakelen hulp in. In de korte films zijn twee typische vaders te zien, die bepakt en bezakt met gereedschap hun kinderen komen redden. Gegeneerd nemen zij de hulp in ontvangst. Dat kan anders: 'stop calling your dad', zegt het merk, en doe het gewoon zelf. Met Dremel.
Dremel wil jongeren stimuleren het heft in eigen handen te nemen. De campagne bestaat uit verschillende online en social videos, posts en banners en is live in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!