Premium

1x goud, 2x zilver en 1x brons Nederland in Cannes op dinsdag

Eerste vier Leeuwen zijn binnen voor Nederlandse bureaus.

Dit is de oogst van dinsdagavond:

Digital Craft
Never ask van Nike, de campagne die Wieden+Kennedy ontwikkelde samen met Wizz Quad Group Paris won goud

Snelweg Sprookjes van Volkswagen – ACHTUNG!mcgarrybowen Amsterdam en Kraftwerk (Isobar) wist één van de drie nominaties om te zetten in zilver.


Entertainment
Snelweg Sprookjes van Volkswagen –
ACHTUNG!mcgarrybowen en Kraftwerk won ook hier zilver.

Entertainment for Music
Nederland wist ondanks 3 nominaties (2x Childish Gambino – Google San Francisco/MediaMonks/Unity Technologies San Francisco en The Best In You – Wehkamp - ACHTUNG!mcgarrybowen Amsterdam) geen Leeuwen te winnen in deze categorie.

 

Never Ask van Nike: goud
Snelweg Sprookjes: 2x zilver

Entertainment for Sports
Ook hier geen Nederlandse winnaars ondanks 3 nominaties (2x Awaken the phantom – film – Nike Football – Wieden + Kennedy Amsterdam en Run for the oceans -Adidas – TBWA\Neboko)


Film Craft
De vier nominaties (2x A Report of Connected Events van PostPanic voor Liberty Global, Uniform of the free van HERC voor G-Star en Diesel Hate Couture van Sizzer) werden niet omgezet in Leeuwen.

In Film Craft was de campagne van The New York Times door Final Cut en Droga5 New York de winnaar van de Grand Prix.

Industry Craft
De Blink-campagne voor fotograaf Jimmy Nelson en zijn foundation door J.Walter Thompson Amsterdam samen met JWT India won brons.

Brons voor Jimmy Nelson

Gisteravond wist Nederland geen Leeuwen te winnen

Alles over Cannes in het dossier.

New York Times is de grote winnaar in Film Craft met vijf keer een Grand Prix.
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie