Dit is de oogst van dinsdagavond:
Digital Craft
Never ask van Nike, de campagne die Wieden+Kennedy ontwikkelde samen met Wizz Quad Group Paris won goud
Snelweg Sprookjes van Volkswagen – ACHTUNG!mcgarrybowen Amsterdam en Kraftwerk (Isobar) wist één van de drie nominaties om te zetten in zilver.
Entertainment
Snelweg Sprookjes van Volkswagen –ACHTUNG!mcgarrybowen en Kraftwerk won ook hier zilver.
Entertainment for Music
Nederland wist ondanks 3 nominaties (2x Childish Gambino – Google San Francisco/MediaMonks/Unity Technologies San Francisco en The Best In You – Wehkamp - ACHTUNG!mcgarrybowen Amsterdam) geen Leeuwen te winnen in deze categorie.
Entertainment for Sports
Ook hier geen Nederlandse winnaars ondanks 3 nominaties (2x Awaken the phantom – film – Nike Football – Wieden + Kennedy Amsterdam en Run for the oceans -Adidas – TBWA\Neboko)
Film Craft
De vier nominaties (2x A Report of Connected Events van PostPanic voor Liberty Global, Uniform of the free van HERC voor G-Star en Diesel Hate Couture van Sizzer) werden niet omgezet in Leeuwen.
In Film Craft was de campagne van The New York Times door Final Cut en Droga5 New York de winnaar van de Grand Prix.
Industry Craft
De Blink-campagne voor fotograaf Jimmy Nelson en zijn foundation door J.Walter Thompson Amsterdam samen met JWT India won brons.
Gisteravond wist Nederland geen Leeuwen te winnen.
Alles over Cannes in het dossier.