Campagnebureau Today is Canday, richt een tweede bureau op: Final Ones. Het nieuwe bureau richt zich op de ondernemende middelgrote adverteerder die op zoek is naar een bureau met een resultaatgericht honoreringsmodel. Final Ones biedt alle disciplines aan: strategie, concept, creatie, realisatie en productie, mediastrategie, mediaplanning en campagnemanagement.
Het bureau berekent voor alle werkzaamheden een vast laag uurtarief, hanteert een vaste lage mediahandlingfee en gaat mee-ondernemen met de opdrachtgever. Bij behaalde successen deelt Final Ones daarin mee of bij onverhoopt tegenvallende resultaten neemt het bureau ook een deel van de pijn. Het grote verschil met Today is Canday is dat Final Ones ook media-inkoop doet voor de campagnes. De bureaus hebben ieder een eigen p&l.
Geen pitches
Volgens managing director Natascha van den Ende is de nieuwe propositie het antwoord op veranderende behoeften van adverteerders. ‘Aan de ene kant zal de economie een boost krijgen, maar de zakken van adverteerders zijn soms leeg. Wij denken dat bij deze tijd een scherp businessmodel past. Bedrijven zijn op zoek naar een partner die meedenkt en ook mee onderneemt. Veel adverteerders willen campagnematig werken. En juist dan is een vaste relatie met een bureau dat campagnematig werkt, denkt én op resultaat afrekent onontbeerlijk. Anders ga je als opdrachtgever per campagne van pitch naar pitch, tijdrovend en kostbaar voor zowel bureau als opdrachtgever.’
Final Ones doet – in tegenstelling tot Today is Canday - niet mee aan pitches. Van den Ende: ‘Na een eerste kennismaking beleggen we een ‘chemistry’-sessie. Alle verantwoordelijken bij de opdrachtgever en het bureau gaan dan diepgaand op de campagne uitdaging in. Is er een ‘klik’ dan kunnen we direct van start, en zo niet, dan hebben de potentiële opdrachtgever en het bureau een middag waardevol kennis en inzichten gedeeld.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!