Today is Canday richt nieuw bureau Final Ones op ‘voor ondernemende marketeers’

Final Ones pitcht niet, rekent een vast uur- en mediahandlingtarief en biedt zowel een bonus als malus regeling.

Natascha van den Ende, managing director/partner Today is Canday

Campagnebureau Today is Canday, richt een tweede bureau op: Final Ones. Het nieuwe bureau richt zich op de ondernemende middelgrote adverteerder die op zoek is naar een bureau met een resultaatgericht honoreringsmodel. Final Ones biedt alle disciplines aan: strategie, concept, creatie, realisatie en productie, mediastrategie, mediaplanning en campagne­management.

Het bureau berekent voor alle werkzaamheden een vast laag uurtarief, hanteert een vaste lage mediahandlingfee en gaat mee-ondernemen met de opdrachtgever. Bij behaalde successen deelt Final Ones daarin mee of bij onverhoopt tegenvallende resultaten neemt het bureau ook een deel van de pijn. Het grote verschil met Today is Canday is dat Final Ones ook media-inkoop doet voor de campagnes.  De bureaus hebben ieder een eigen p&l.

Geen pitches

Volgens managing director Natascha van den Ende is de nieuwe propositie het antwoord op veranderende behoeften van adverteerders. ‘Aan de ene kant zal de economie een boost krijgen, maar de zakken van adverteerders zijn soms leeg. Wij denken dat bij deze tijd een scherp businessmodel past. Bedrijven zijn op zoek naar een partner die meedenkt en ook mee onderneemt. Veel adverteerders willen campagnematig werken. En juist dan is een vaste relatie met een bureau dat campagnematig werkt, denkt én op resultaat afrekent onontbeerlijk. Anders ga je als opdrachtgever per campagne van pitch naar pitch, tijdrovend en kostbaar voor zowel bureau als opdrachtgever.’

Final Ones doet – in tegenstelling tot Today is Canday - niet mee aan pitches. Van den Ende: ‘Na een eerste kennismaking beleggen we een ‘chemistry’-sessie. Alle verantwoordelijken bij de opdrachtgever en het bureau gaan dan diepgaand op de campagne uitdaging in. Is er een ‘klik’ dan kunnen we direct van start, en zo niet, dan hebben de potentiële opdrachtgever en het bureau een middag waardevol kennis en inzichten gedeeld.’

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Gerben Busch
Stoere move, Natasha. Hebben jullie ook een fall-back business model? Want de praktijk leert dat klanten nog wel eens huiverig willen zijn je toegang te geven tot alle knoppen om het afgesproken resultaat te kunnen beïnvloeden.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Natascha van den Ende
Thanx Gerben! Herkenbaar. Vooraf brengen we goed in kaart wat de KPI’s zijn, de afkadering daarvan en de mogelijk interveniërende factoren. Wanneer dat op voorhand duidelijk is, is er op zich geen fall-back scenario nodig. Mocht dat onverhoopt onvoldoende zijn, dan zie ik dat als ondernemersrisico 😉.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie