Premium

Smartphonemaker OnePlus verruilt Charly PR voor Vertigo 6

Charly PR (voorheen LVTPR) verzorgde de afgelopen jaren de pr voor OnePlus in Nederland.

Een marketingafbeelding van een OnePlus-smartphone
Afbeelding: OnePlus

De Chinese smartphonemaker OnePlus heeft de jarenlange samenwerking met Charly PR in Nederland beëindigd. Per 2 oktober verzorgt Vertigo 6, onderdeel van bureaugroep Happy Horizon, de pr en perscommunicatie voor de telefoonfabrikant.

Techklanten

De bureauwissel is vandaag, op 2 oktober, gecommuniceerd maar komt niet uit de lucht vallen. Charly PR, tot maart dit jaar bekend als LVTPR, stopte in juli met de pr-werkzaamheden voor OnePlus in Nederland. Destijds was onduidelijk of het techbedrijf verder zou gaan zonder pr-bureau of na een heroriëntatie weer voor Charly PR of een ander pr-bureau zou kiezen. Een paar weken later werd het eerstvolgende persbericht namens OnePlus verstuurd door Vertigo 6, dat nu dus zelf ook meldt er een klant bij te hebben.

Vertigo 6 werkt al langer voor Logitech en is onlangs ook voor computermerk Erazer (onderdeel van Lenovo) gestart in Nederland. Zo omarmt het pr-bureau steeds meer techbedrijven als klant. Niels van der Wel, marketing manager bij OnePlus, zegt dat zijn bedrijf voor Vertigo 6 gekozen heeft vanwege 'haar uitgebreide kennis, ervaring en contacten in de techwereld.' Hij legt uit: 'Vertigo 6 heeft de expertise en ervaring die wij zoeken in een lokale partner en vult ons perfect aan bij onze pr-activiteiten. We kijken ernaar uit om de handen ineen te slaan en samen onze consumenten nog effectiever te bereiken.'

OnePlus meldt desgevraagd van bureau gewisseld te zijn omdat 'je van tijd tot tijd verse gedachten en ideeën moet hebben en een nieuw bureau kan die verandering teweeg brengen.' Het bedrijf wil geen details over het pitchproces delen maar spreekt van een 'gebruikelijk proces' met 'meer dan één partner en het kiezen van de definitieve partner gebaseerd op de afstemming van de merkwaarden, referenties en kennis van ons merk.'

Verschuiving in focus

Charly PR is in 1994 opgericht als een pr-bureau voor tech- en IT-klanten, maar verschuift zijn focus de laatste jaren meer richting corporate communicatie en consumer & lifestyle pr. Het pr-bureau werkt in Nederland wel nog voor verschillende techbedrijven, waaronder Sonos. Niet-tech-klanten zijn onder meer Action, Tefal, The North Face en Bosch, zo valt te lezen op de bedrijfswebsite

Kleinere smartphonefabrikant

OnePlus is een smartphonemerk dat valt onder de paraplu van BBK Electronics, het bedrijf dat ook smartphonefabrikanten Oppo, Realme en Vivo uitbaat. In Nederland zijn OnePlus en Oppo actief. Realme heeft het hier geprobeerd maar met onvoldoende resultaat, waar Vivo zich vorig jaar al na een paar maanden terugtrok uit Nederland. Oppo en OnePlus verkopen allebei goedkopere en duurdere smartphones en hebben in Nederland een beperkt marktaandeel. De merken concurreren enigszins met elkaar en hebben hier ook andere pr-bureaus. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie