Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond start eerste brand publishing-serie om millennials te bereiken

Millennials 'zien en voelen' het werk van de Consumentenbond nog te weinig, vandaar een nieuwe merkcampagne.
Consumentenbond brand publishing
Deze afbeelding hoort bij de brand publishing
© Afbeelding: aangeleverd
Consumentenbond brand publishing
Deze afbeelding hoort bij de brand publishing
© Afbeelding: aangeleverd

De Consumentenbond lanceert haar eerste brand publishing-serie genaamd 'Eerlijk waar?!' waarin 'bizarre consumentenverhalen' verteld worden. De serie - korte video's, ontworpen om verticaal te bekijken - maakt onderdeel uit van de nieuwe merkcampagne die de belangenvereniging eerder dit jaar gestart is. 

related partner content for mobile comes here

De brand publishing-serie is ontwikkeld door het bureau N=5 in samenwerking met het merkteam van de Consumentenbond. Met de stories richt de belangenvereniging zich op millennials, een jongere doelgroep die zich moeilijk laat vangen. Martin de Beer, merkstrateeg bij de Consumentenbond: 'Als onafhankelijke organisatie zorgen wij ervoor dat Nederlandse consumenten de beste keuzes kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben. Onder de nieuwe generatie consumenten wordt dit echter nog te weinig gezien en gevoeld. Onze nieuwe merkcampagne, die eerder dit jaar uitkwam, richt zich dan ook voornamelijk op millennials, waarbij advertising de merkbelofte ‘Eerlijk is Eerlijk’ invoelbaar maakt. Nu voegen we samen met N=5 brand publishing toe om deze belofte verder te bewijzen.'

De stories in de brand publishing-serie verschijnen onder meer op de socialmediakanalen van de Consumentenbond. Volgens Anne Stokvis, creatief partner van N=5, is consumentenleed vertaald naar entertainende stories, waarbij inhoud en creativiteit elkaar versterken. De eerste aflevering (duur: anderhalve minuut) is nu gelanceerd en draait om een man die zijn spouwmuur heeft laten isoleren met bolletjes. Vervolgens waaiden al die bolletjes door zijn huis én straat, omdat zijn muur niet naadloos bleek aan te sluiten op de dakpannen. Het isolatiebedrijf legde de schuld bij de man, waarna het einde van de video duidelijk maakt dat de Consumentenbond de man kan helpen met juridisch advies.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in