Overslaan en naar de inhoud gaan

Vervolgcampagne Eén tegen eenzaamheid focust zich weer op het kleine gebaar

Op 27 september start de Week tegen Eenzaamheid, dus lanceert de Rijksoverheid een nieuwe campagne.
Een tegen eenzaamheid
Een still uit de campagne
© Afbeelding: aangeleverd
Een tegen eenzaamheid
Een still uit de campagne
© Afbeelding: aangeleverd

De jaarlijkse Week tegen eenzaamheid staat voor de deur (start: 27 september) en dus lanceert het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een nieuwe campagne om aandacht te vragen voor eenzaamheid in de maatschappij. Opnieuw staat het 'kleine gebaar' centraal.

related partner content for mobile comes here

Splitscreen en perspectieven

De multimediale campagne is ontwikkeld door Open Now, dat onderdeel is van DOT. DOT is een samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA. De campagne bouwt volgens Open Now voort opt de gedragsinzichten en het creatieve concept uit de eerste campagne. De splitscreen-video (hieronder te bekijken) maakt duidelijk hoe je een nieuwe buurman in de flat kunt verwelkomen. Namelijk door hem te passeren of door hem mee te vragen voor een potje voetbal met vrienden.

Perspectieven

De campagne vernieuwt ook, vertelt creatief directeur Lukas van de Ven. 'Naast de twee scenario’s (splitscreen) hebben we nu ook twee versies per tv. Vanuit twee perspectieven gefilmd. Een vanuit de omstander en een vanuit de eenzame persoon. De kleine stap vanuit beiden, maken het verschil voor de eenzame persoon.'

Fietsbel

De campagne omvat ook een tv-commercial die draait om een fietsbel. En wel een activatie waarbij Open Now een billboard langs fietspaden geplaatst heeft dat fietsers oproept om te 'tringen' als zij gevoelens van eenzaamheid herkennen. Fietsers die hun bel een slinger gaven, werden aangesproken en geïnterviewd. Die 'heel impactvolle interviews' gaan over 'mensen waarvan je in eerste instantie niet zou verwachten dat gevoelens van eenzaamheid een rol spelen in hun leven.'

Credits:

Klant: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport/Pien Breukink & Dennis Cohen
Bureau: Concept & strategie Open Now (onderdeel van DOT, het samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA\)
Productiemaatschappij TVC: Hazazah (regie: Jacobine van Hellemond)
Productie Tring film: FJ Films (regie: Fabian Fraikin)
Sound: Public Audio
Muziek: Cris&Jef Music
Postproductie: De Grot
Media: Initiative
PR: HVDM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in