Overslaan en naar de inhoud gaan

Alliander lanceert werkgeverscampagne die minimaal 2,5 jaar gaat lopen

Het energienetwerkbedrijf zoekt duizenden nieuwe medewerkers. Zonder nieuw personeel is de energietransitie onmogelijk, zo prikkelt het.
Alliander campagne
Een campagneafbeelding
© Afbeelding: Alliander
Alliander campagne
Een campagneafbeelding
© Afbeelding: Alliander

Alliander, voor veel huishoudens en bedrijven via dochterbedrijf Liander de netbeheerder en zo een belangrijke schakel in de Nederlandse energietransitie, zoekt duizenden extra medewerkers om die transitie aan te kunnen. Om al die extra mensen te vinden, lanceert het bedrijf een crossmediale (eerste) werkgeverscampagne die minimaal 2,5 jaar gaat lopen.

related partner content for mobile comes here

Crossmediale campagne

De campagne die op 23 september is gestart (bureau: Kaliber) hanteert de ludieke boodschap 'de energietransitie is onmogelijk, zonder jou' en gebruikt een paginagrote krantenadvertentie, een radiocampagne, (digital) out-of-home-uitingen langs ov-locaties en snelwegen, advertenties op sociale media en posters op campussen van technische universiteiten. De strategie en inkoop voor diverse media valt onder de verantwoordelijkheid van mediabureau Stroom en Mr.Work. Kaliber ontwikkelde eerder al de werken-bij-Alliander-website.

Alliander campagne
Campagne-uitingen Afbeelding: aangeleverd

Alliander was nog weinig bekend

In de werkgeverscampagne zien we uitingen als '9 miljoen auto's aan de laadpaal is onmogelijk zonder jou' en 'de industrie CO2-neutraal maken is onmogelijk zonder jou', volgens Alliander bedoeld om 'potentiële kandidaten te triggeren om het netwerkbedrijf te overwegen als werkgever.'

Alliander heeft nu ruim achtduizend medewerkers, maar dat bestand moet fors groeien om de energietransitie vorm te geven. Volgend jaar verwacht het bedrijf meer dan 2100 nieuwe collega's aan te nemen. Voor latere jaren spreekt Alliander geen verwachtingen uit. 

Heleen Cocu, directeur HR: 'Om de energietransitie voor elkaar te krijgen hebben we veel mensen nodig. Technici, maar ook vele anderen, zoals data-analisten en omgevingsmanagers. Als werkgever was Alliander nog weinig bekend, vooral onder de niet-technici, maar ook bij starters en bij vrouwen. Daar liggen kansen. Vandaar deze nieuwe werkgeverscampagne. Bij ons ben je onderdeel van de oplossing. Dat mag iedereen weten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in