Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook RTL wil generatieve AI verwerken in zijn bedrijfsvoering

Automatische ondertiteling is één van de functies waar aan gewerkt wordt.
Videoland
© RTL
Videoland
© RTL

Ook RTL werkt achter de schermen aan het integreren van generatieve artificiële intelligentie (AI) in zijn bedrijfsvoering. Slimme software moet de Videoland-gebruiker onder andere betere kijktips geven, automatische ondertitelingen bij programma's genereren en creatieven helpen bij hun werk.

related partner content for mobile comes here

Tools voor creatieven

RTL wil Videoland voorzien van een chatbot die de gebruiker passende series, films of andere content voorschotelt, meldt Emerce. Onlangs hielden bedrijven die onder RTL en Bertelsmann vallen voor het eerst een evenement dat in het teken stond van generatieve AI. 

Op het evenement werd duidelijk dat RTL werkt aan digitale gereedschappen die het werk van creatieven ten goede moet komen - zonder heel concreet te worden. Er wordt ook gewerkt aan tools die de journalisten van RTL kunnen helpen bij hun werk. 

De functie die vermoedelijk het snelst daadwerkelijk zijn weg naar het publiek vindt, is de automatische ondertiteling, aldus Emerce.

RTL heeft zelf een video gepubliceerd die dieper ingaat op de AI-dag. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in