Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze nieuwe functie helpt Nederlandse gebruikers van Google Ads

Google Ads kan nu ook in het Nederlands koppen en beschrijvingen van advertenties voorstellen.
Google ads dashboard
© Dimarik 16 123rf
Google ads dashboard
© Dimarik 16 123rf

Nederlandse gebruikers van Google Ads kunnen vanaf vandaag gebruikmaken van een nieuwe functie. De advertentiesoftware kan voor nieuwe advertenties koppen en beschrijvingen voorstellen, gebaseerd op de context van de advertentie, informatie van de landingspagina en eerdere reclames van de adverteerder.

related partner content for mobile comes here

Nederlandse taal

Google noemt deze functie 'automatically created assets' en bracht 'm al eerder uit in verschillende andere landen, waaronder de Verenigde Staten. Op het marketingevenement DMEXCO in Duitsland kondigde Google deze week aan dat automatically created assets per direct wereldwijd en in zeven nieuwe talen te gebruiken zijn. Nederlands is - redelijk opvallend - één van die zeven talen. Frans en Duits horen er ook bij, bijvoorbeeld.

Automatically created assets zijn beschikbaar voor adverteerders in Search en Performance Max-campagnes. Stelt Google's slimme software koppen of beschrijvingen voor die de adverteerder niet bevallen, dan kan hij die afwijzen. Eigen suggesties gebruiken kan uiteraard nog steeds. De prestaties van een lopende campagne zijn te evalueren via Google's dashboard. 

Voordelen van automatically created assets zijn volgens Google betere prestaties van responsieve zoekadvertenties, een meer consistente gebruikerservaring bij verschillende zoekopdrachten en minder handwerk dus efficiënter werk.

Google Ads AI
Google Ads kan helpen met advertenties creëren Afbeelding: Google

Generatieve AI

Adverteerders in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten krijgen 'in de komende maanden' alweer een nieuwe functie. Google gaat dan generatieve artificiële intelligentie (AI) inzetten om adverteerders meer assets te laten genereren. De AI moet ook helpen om de assets beter af te stemmen op het zoekgedrag van consumenten. Het is nog niet duidelijk wanneer deze functie in Nederland en de Nederlandse taal beschikbaar komt.

De functies die in dit artikel genoemd zijn, maken onderdeel uit van een serie vernieuwingen voor adverteerders die Google eind mei presenteerde

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in