Prorail stelt MediaMonks aan als partner na een aanbesteding. Het Odd.Monks-team van MediaMonks, dat zich richt op communicatie en campagnes voor overheden en semi-overheden, wordt verantwoordelijk voor de strategie en campagnes van het spoorwegbedrijf. Het account zat eerder bij Ogilvy.
Het team krijgt enerzijds de opdracht campagnes te ontwikkelen om de veiligheid rondom het spoor te vergroten en anderzijds om te bouwen aan een sterk employer-brand.
Creatief en strategisch
Fraukje van der Leeden, senior campagne-manager bij Prorail vertelt dat MediaMonks uit de aanbesteding kwam als dé partner die zowel op creatief als strategisch vlak sterk is.
‘Zij gaan voor ProRail effectieve bewustwordingscampagnes ontwikkelen. Ze kunnen zo een waardevolle bijdrage leveren aan ons uiteindelijke doel; nul incidenten op én rond het spoor, want elk incident is er een teveel.’
Veilig gedrag stimuleren
Met de veiligheidscampagnes wil Prorail de samenleving bewust maken van de risico’s op en rond het spoor. De publiekscampagnes moeten veilig gedrag stimuleren en het aantal ongevallen en incidenten bij het spoor terugdringen.
Oscar Hamming, business director Odd.Monks zegt dat zij door de integratie van gedragswetenschap in strategie en creatie in staat om het gedrag van mensen effectief te beïnvloeden. ‘Het stimuleren van veilig gedrag rondom het spoor is hier een fantastisch onderwerp voor. We kunnen dan ook niet wachten om hier mee aan de slag te gaan.’
Aantrekkelijker om voor te werken
De campagnes rondom employer-branding moeten volgens Prorail ertoe leiden dat Prorail aantrekkelijker wordt om voor te werken. Deze campagnes zullen erop zijn gericht om voldoende en gekwalificeerde medewerkers te werven voor de spoorwegbeheerder.
Naast MediaMonks is Dept nog het mediabureau voor de spoorwegaanbieder.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!