Overslaan en naar de inhoud gaan

Inspiring Sensory symposium at the Food Innovation Academy

Discover all the insights, challenges and changes in Sensory and Consumer Research.
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Inspiring Sensory symposium at the Food Innovation Academy
Inspiring Sensory symposium at the Food Innovation Academy

The symposium will be chaired by prof. Hans van Trijp (WUR) who will give a concise overview of the 5 pillars for the future: Environment/Covid-19, Big data, New Methods, Texture & Oral Processing, Sustainability.

The future of Sensory Research
The kick-off keynote will be by Annie Neller, Simon Harris and James Gater (MMR Research Worldwide). Test methods for home, with more tech-savvy consumers and rapidly evolving tech advances - the pace of research is moving faster than ever.  Discover how research is embracing these developments. A deep dive into the latest technology trends & methodologies which harness consumer sensory insights.

Machine Learning within Sensory and Consumer Science
Second keynote by Tian Yu (Aigora) and Thierry Worch (FrieslandCampina). Discover how to find and characterize segmentation in consumer liking scores through a series of machine learning approaches. Learn to find meaningful consumer segments and evaluate these segments for stability. And to apply several common machine learning approaches to predict cluster segment based on consumer demographic, behavioral, and psychographic information.

The role of Sensory signals in eating behavior
Closing keynote by Kees de Graaf (Wageningen University and Research)

Sensory science is often focused on optimizing the palatability of food and beverage. However, the smell, taste and texture of foods and beverages also have a functional role in determining eating behavior. Ambient smells prime people for sensory specific appetites. Taste intensity signals the nutrient content of foods and plays a dominant role in satiation. Texture determines the eating rate and has an immense effect on how much people eat. Sensory is key to nutrition.

Besides these keynotes we have very interesting speakers in different (parallel) rounds. And the Universities of Applied Sciences (HAN, Hanze, HvA and Inholland) and the WUR will give an overview of thesis projects by students and young professionals. Enlarge your network and close the day at the Essensor celebration.

Curious? View our complete program here and get your ticket!

Join our Linked In Group

 

#sensory21 #itsallaboutinsights #sensory #research #innovation #insights #food

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in