Overslaan en naar de inhoud gaan

#MIE20: Minder bezoekers, meer succes? Op zoek naar de balans bij Van Gogh Museum

Op basis van insights een ongeëvenaarde beleving in het drukste kunstmuseum van de wereld!
Partner
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
#MIE20: Laurine van de Wiel, Van Gogh Museum
#MIE20: Laurine van de Wiel, Van Gogh Museum

Vincent van Gogh voorspelde dat er een dag zou komen dat iedereen zou inzien dat zijn werk meer waard was dan de verf die hij erin stak. Maar dat hij ooit een eigen museum zou krijgen, had hij in zijn stoutste dromen niet kunnen verwachten.

Sinds 1973 toont het Van Gogh Museum de grootste collectie schilderijen, tekeningen en brieven van Vincent van Gogh aan een wereldwijd publiek, met als doel hen te inspireren en verrijken. Het gebouw aan het Museumplein is destijds speciaal voor het museum ontworpen en men hoopte daar achthonderdduizend bezoekers per jaar te ontvangen. Enkele uitbreidingsverbouwingen verder, ontvangt het Van Gogh Museum inmiddels ruim 2 miljoen bezoekers per jaar – vaak zo’n 40.000 per week.

Per vierkante meter museumruimte verwelkomt het Van Gogh Museum bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs en drie keer meer dan het British Museum in Londen.

 

Bestel nu je ticket met code ADFORMATIE en ontvang €20,- korting. Je betaalt slechts €129,50! - www.mie.nl/tickets -

#MIE20

Maar, bestaat er zoiets als té succesvol zijn?

Wat als er meer mensen naar het museum komen dan het gebouw of collectie aan kunnen? Hoe wordt de grens aan het aantal bezoekers bepaald? Zijn er bezoekersgroepen die je wil laten voorgaan op andere? Welke middelen zet het museum in om de aantallen in goede banen te leiden? Insights, publieksonderzoek en prognosemodellen spelen hierin een belangrijke rol. Ze dragen bij aan de omslag waarbij de kwaliteit van de beleving centraal is komen te staan, waardoor de NPS tot boven de 60 is gegroeid.

Kom naar de lezing van Laurine van de Wiel op 6 februari tijdens het MIE en krijg een kijkje in de keuken in de top van de museale wereld. Klik hier voor het complete MIE-programma.

----------------

Bestel nu je ticket met code ADFORMATIE en ontvang €20,- korting. Je betaalt slechts €129,50! Klik hier om je code direct te verzilveren.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in