Overslaan en naar de inhoud gaan

Prorail kiest MediaMonks voor strategie- en campagne-ontwikkeling

Het bureau krijgt de opdracht campagnes te ontwikkelen om de veiligheid rond het spoor te vergroten en om het 'employerbrand' te verbeteren.
Prorail kiest Media.Monks voor strategie- en campagne-ontwikkeling
Prorail kiest Media.Monks voor strategie- en campagne-ontwikkeling
© Foto: Bruno van der Kraan
Prorail kiest Media.Monks voor strategie- en campagne-ontwikkeling
Prorail kiest Media.Monks voor strategie- en campagne-ontwikkeling
© Foto: Bruno van der Kraan

Prorail stelt MediaMonks aan als partner na een aanbesteding. Het Odd.Monks-team van MediaMonks, dat zich richt op communicatie en campagnes voor overheden en semi-overheden, wordt verantwoordelijk voor de strategie en campagnes van het spoorwegbedrijf. Het account zat eerder bij Ogilvy.

related partner content for mobile comes here

Het team krijgt enerzijds de opdracht campagnes te ontwikkelen om de veiligheid rondom het spoor te vergroten en anderzijds om te bouwen aan een sterk employer-brand.

 

 

Creatief en strategisch

Fraukje van der Leeden, senior campagne-manager bij Prorail vertelt dat MediaMonks uit de aanbesteding kwam als dé partner die zowel op creatief als strategisch vlak sterk is.

‘Zij gaan voor ProRail effectieve bewustwordingscampagnes ontwikkelen. Ze kunnen zo een waardevolle bijdrage leveren aan ons uiteindelijke doel; nul incidenten op én rond het spoor, want elk incident is er een teveel.’

Veilig gedrag stimuleren

Met de veiligheidscampagnes wil Prorail de samenleving bewust maken van de risico’s op en rond het spoor. De publiekscampagnes moeten veilig gedrag stimuleren en het aantal ongevallen en incidenten bij het spoor terugdringen.

Oscar Hamming, business director Odd.Monks zegt dat zij door de integratie van gedragswetenschap in strategie en creatie in staat om het gedrag van mensen effectief te beïnvloeden. ‘Het stimuleren van veilig gedrag rondom het spoor is hier een fantastisch onderwerp voor. We kunnen dan ook niet wachten om hier mee aan de slag te gaan.’

Aantrekkelijker om voor te werken

De campagnes rondom employer-branding moeten volgens Prorail ertoe leiden dat Prorail aantrekkelijker wordt om voor te werken. Deze campagnes zullen erop zijn gericht om voldoende en gekwalificeerde medewerkers te werven voor de spoorwegbeheerder. 

Naast MediaMonks is Dept nog het mediabureau voor de spoorwegaanbieder.

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in