Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwenbureau Calamity Jane scoort Bruut Bier

Van het craft-biermerk mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads.
Geerke Catshoek en Kiona de Vries van Calamity Jane
Geerke Catshoek en Kiona de Vries van Calamity Jane
Geerke Catshoek en Kiona de Vries van Calamity Jane
Geerke Catshoek en Kiona de Vries van Calamity Jane

Calamity Jane, het bureau dat zich hard wil maken voor een andere rol van vrouwen in advertising, voegt Bruut Bier toe aan haar klantenbestand. Het bureau noemt het een mooie kans om onstereotiep werk te maken, want: ‘Van Bruut mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads.'

related partner content for mobile comes here

'Bruut is voor iedereen'

Sander van Engelen van Bruut Bier legt uit dat het biermerk ver weg wil blijven bij de stereotiepe, vaak op mannen gerichte, bierreclame: 

‘Calamity Jane gaat voor ons die vertaalslag maken en onze Tripel Gajes op taboedoorbrekende wijze in de kijker spelen. Want liefde voor bier is universeel. En Bruut is voor iedereen.’

Niet alleen voor vrouwen

Geerke Catshoek van Calamity Jane, een zogenoemd DEI (diversity, equity and inclusion)-agency, geeft aan geeft aan dat ze, samen met medeoprichter Kiona de Vries, ‘heel graag’ een biermerk als klant wilden.

‘Want we zijn dan wel een bureau dat bestaat uit vrouwelijke creatives, we maken niet alleen werk voor vrouwen. We willen niet bekend staan als “die lippenstift en maandverband-tent”.’

Het craftbier van Bruut Bier is te koop bij geselecteerde filialen van Jumbo en Coop en ligt sinds deze herfst bij Albert Heijn.

Lees ook: Calamity Jane wil eind maken aan stereotypering van vrouwen in reclame

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in