Overslaan en naar de inhoud gaan

Huawei en Het PR Bureau zetten punt achter samenwerking

Het PR Bureau (HPB) haalde onlangs Xiaomi binnen, een 'conflicting account' en een reden voor het einde van de samenwerking.
Foto voor lancering Huawei P30 Series, waarvoor HPB de pr-aanpak deed
Foto voor lancering Huawei P30 Series, waarvoor HPB de pr-aanpak deed
Foto voor lancering Huawei P30 Series, waarvoor HPB de pr-aanpak deed
Foto voor lancering Huawei P30 Series, waarvoor HPB de pr-aanpak deed

Huawei en Het PR Bureau zetten een punt achter hun samenwerking. Beide partijen werkte drie jaar samen, maar nadat HPB onlangs Xiaomi als nieuwste klant binnenhaalde, was er sprake van 'conflicting accounts'. Xiaomi verkoopt deels dezelfde typen producten als Huawei en voert in Nederland een grootse marketingcampagne om zijn merkbekendheid te vergroten. 

related partner content for mobile comes here

Zie ook: Het is niet de tijd voor smartphoneaanbiedingen, toch deelt Xiaomi tv’s uit
 

Huawei zegt binnenkort bekend te maken met welk pr-bureau het verder gaat.

Huaweis nieuwe strategie

Toen Het PR Bureau drie jaar geleden voor Huawei van start ging, was dit bijna het grootste smartphonemerk ter wereld. Ook in Nederland verkocht het bedrijf veel smartphones en was er een groot marketingbudget om zijn producten via crossmediale campagnes via telecomproviders en media te promoten.

In mei 2019 werd Huawei echter door de Verenigde Staten op een zwarte lijst gezet vanwege vermeende spionage voor de Chinese overheid. Door die maatregel verloor Huawei de toegang tot belangrijke hard- en softwareleveranciers, waaronder Google en de volwaardige versie van het besturingssysteem Android. 

Consumenten lieten de toestellen links liggen en daarom biedt Huawei op dit moment niet actief smartphones aan in Nederland. Het Chinese merk verlegt de focus van zijn consumententak naar andere productcategorieën, waaronder Windows-laptops, computermonitoren, slimme horloges en draadloze oordopjes. Het is denkbaar dat Huawei mede vanwege zijn nieuwe productstrategie ook een nieuw pr-bureau in de arm neemt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in