MediaMonks opent een nieuw kantoor in de Houthavens in Amsterdam waar de afgelopen maanden gebouwd aan een ruimte voor 160 medewerkers en twee filmstudio’s. De nieuwe vestiging heeft een focus op film en (digitale) content. De komende maanden verhuist MediaMonks-bedrijf Made.For.Digital naar de Houthavens.
Of het recent overgenomen influencersbureau IMA zich bij het team voegt is nog niet zeker. Managing director Sicco Wegerif maakt melding van dat 'influencer marketing' en 'programmatic media' de Amsterdamse hub komen versterken om 'om in alle behoeftes van klanten te voorzien.' Dit wijst erop dat MediaMonks het team op het gebied van programmatic binnenkort gaat uitbreiden. Het bedrijf zegt geen concrete plannen voor een overname te hebben.
Het Amsterdamse managementteam bestaat uit vier mensen met een lange geschiedenis bij het bedrijf — Jelle Kolleman, Jeroen van der Meer, Petra van Veldhooven en Sicco Wegerif — en de nieuw aangetrokken Vivian Opsteegh. Opsteegh was van 2010-2016 managing director van Social Embassy (nu onderdeel Dentsu) en werkte de afgelopen twee jaar als zelfstandige. Ook richtte ze het platform Girls in Film op.
Jeroen van der Meer, Creative Managing Director MediaMonks Amsterdam zegt over de stap naar Amsterdam: 'Na bijna twintig jaar Hilversum als Amsterdam verkocht te hebben aan onze buitenlandse klanten zijn we superblij dat we ons nu echt hebben gevestigd in het nieuwe hart van de reclamewereld. Zo krijgen we toegang tot jong talent dat dicht bij de Amsterdamse creatieve cultuur staat.' Het kantoor in Hilversum blijft bestaan en zal naar verwachting verder uitbreiden.
De deuren van het nieuwe kantoor zullen op 4 oktober openstaan voor geïnteresseerden, reclame- en filmmakers, tijdens het jaarlijkse evenement ADNIGHT.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!