DentsuAchtung en Mediacollege Amsterdam zijn een samenwerking aangegaan die beide partijen een voordeel moet opleveren. Zo verwacht het creatieve bureau dichterbij het jonge talent in de schoolbanken te komen en wil het Mediacollege meer onderdeel uitmaken van de dagelijkse (werk)praktijk.
'Op het vlak van nieuw goed talent is het voor elk bureau op dit moment zoeken, terwijl wij een school vol hebben. Daarom is samen optrekken op het gebied van stages, gastcolleges en schoolprojecten een logisch gevolg van de samenwerking', zegt Marilene Streefland als voorzitter het bestuur van het Mediacollege.
Wervingscampagne
Dentsu ontwikkelt allereerst een nieuwe merkstrategie en -positionering van het Mediacollege Amsterdam. Daarna volgt een vernieuwde identiteit en start er een wervingscampagne voor volgend studiejaar - dat in september aanvangt. Begin september zijn de eerste resultaten van de samenwerking dan ook zichtbaar, zegt Dentsu.
Dentsu wil samen met studenten campagnes maken
Sven Vening, managing director van DentsuAchtung, geeft aan: 'Als school leid je vakmensen op voor de toekomst, dus wij helpen graag een handje om het Mediacollege continu te voorzien van de laatste ontwikkelingen in het vak om ook echt futureproof op te kunnen leiden. Daarnaast is er de gedachte om stages te transformeren naar een echt kickstart voor je carrière in de vorm van bijvoorbeeld een traineeship. Ook kunnen studenten op een hele andere manier nog van extra waarde zijn voor een bureau, zo gaan we in de nabije toekomst campagnes bedenken en ontwikkelen samen met studenten voor onze klanten.'
Dentsu maakte in juni bekend zijn focus te verleggen naar modern creativity en presenteerde Dentsu Creative. De bureaunaam DentsuACHTUNG verdwijnt daarom.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!