Valsplat, een strategisch ontwerp- en onderzoeksbureau, neemt Braingineers over. Braingineers brengt onbewust gedrag en emoties bij het gebruik van digitale producten in kaart. Door de overname wil Valsplat zich beter profileren als specialist in UX-onderzoek omdat het klanten nu completer kan bedienen.
Bij Braingineers werken psychologen en UX-experts namelijk via neuromarketingtechnieken als oog-tracking en EEG-metingen aan duidelijk maken hoe eindgebruikers reageren op digitale diensten. Die verzamelde data wordt gecombineerd met een analyse van kijk- en klikgedrag, door zelfontwikkelde AI-modellen gehaald en vertaald naar inzichten over onbewuste en emotionele ervaringen, stelt het bedrijf. De ontwikkelaar van een digitaal product kan die inzichten gebruiken om zijn dienst gebruiksvriendelijker te maken.
Valsplat op zijn beurt werkt via onderzoekers, ontwerpers en strategen aan die gebruiksvriendelijkere producten en diensten. De bedrijven gaan elkaar gezamenlijk dus versterken, legt Nils van den Broek uit als medeoprichter van Valsplat. Het bureau werkt onder andere voor Funda, PostNL en de Rijksoverheid.
Klanten
De twee bedrijven zijn geen onbekenden van elkaar. Ze kennen elkaar al van klanten als Achmea, Odido en Albert Heijn. De nieuwe combinatie heeft straks bijna zestig medewerkers, werkzaam in Amsterdam en Nieuwersluis. Het neurolab van Braingineers verhuist naar de onderzoekslocatie van Valsplat in Amsterdam. Dat moet klanten de mogelijkheid geven om op die locatie zelf aan de slag te gaan met 'neuro UX onderzoek'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!