Overslaan en naar de inhoud gaan

'Omnicom wil Interpublic overnemen'

Al de komende week zou de aankondiging kunnen volgen.
123
© 123RF
123
© 123RF

Omnicom Group is in vergevorderde gesprekken om het eveneens Amerikaanse Interpublic Group over te nemen. Met de deal zou de grootste reclameholding ter wereld ontstaan en WPP van de troon worden gestoten, zo meldt The Wall Street Journal zondag. De krant beroept zich op goed ingevoerde bronnen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de bronnen zou de transactie deze week al aangekondigd kunnen worden. Het zou gaan om een overname die geheel in aandelen zal worden betaald en die Interpublic waardeert op 13 tot 14 miljard dollar. Een gecombineerd bedrijf zou een netto omzet hebben van meer dan 20 miljard dollar, gebaseerd op cijfers uit 2023. 

Omnicom is eigenaar van onder meer TBWA, FleishmanHillard en Omnicom Media Group. Tot de grote klanten behoren Disney, Amazon, AT&T en PepsiCo. Interpublic (IPG) is eigenaar van bureaus als McCann Worldgroup, Weber Shandwick, FCB en IPG Mediabrands. Klanten zijn L'Oréal, Johnson & Johnson en Geico. 

Omnicom en Publicis probeerden het eerder

In 2013 probeerden Omnicom en het Franse Publicis al eens te fuseren. Dat mislukte uiteindelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in